Huom!

Olemme parhaillaan siirtämässä kreikka.nettiä uuteen serveriin, ja samalla uuteen ulkoasuun.

Uusiutumisprosessi vie kuitenkin oman aikansa, joten pyydämme käyttäjiltämme kärsivällisyyttä kunnes kaikki saadaan paikoilleen.

Keskustelu

Avomerikalastus Samoksella

Valvoja: modet

Avomerikalastus Samoksella

ViestiKirjoittaja Vrakho » 04.07.2012, 11:25

Onko tietoa olisko Samoksella mitään mahdollisuutta päästä kokeilemaan tonnikalan, purjekalan tms. isomman kalan kalastusta merelle?

Eli en tarkoita perinteisten kalastajien mukaan lähtemistä (joka sekin varmasti olis kokemisen arvoinen juttu) vaan sellaista tappajahain pyytämistä uistelemalla.. :wink:

Tiedoista olisin kiitollinen, kun ei ole mitään tietoa harrastetaanko kyseistä touhua Kreikassa lainkaan.
Το άλογο μου με φέρει, αλλα ο Βασιληάς μου με τρέφει!
Vrakho

Re: Avomerikalastus Samoksella

ViestiKirjoittaja Themis » 04.07.2012, 14:25

Toivottavasti ei harrasteta, koska Välimeren tonnikala on edelleen erittäin uhanalainen, eikä sitä pitäisi ylipäänsä kalastaa.

http://yle.fi/uutiset/eu_yrittaa_pelast ... at/5237872
http://www.kalassa.net/Kalastusuutinen/ ... 0-vuodessa
Themis

ViestiKirjoittaja Vrakho » 11.07.2012, 10:31

No, ainahan sita voi pyytaa muuta kalaa kuin just sita Valimeren tonnikalaa!

Itse olen luonnonsuojelun vankka kannattaja ja Themiksen asenne tassa on ihan hyva. Mutta taytyy muistaa ettei vapavalinein tapahtuva pyynti verota kaytannossa yhtaan mitaan verrattuna Valimerella tapahtuvaan nuotta-, trooli- ja muuhun kalastukseen!

Kalastus on ihan hyva ja luonnonmukainen laji vastuullisesti suoritettuna. Minun kohdalla se tarkoittaa sita, etta saalista ei paasteta takaisin jos kelpaa otettavaksi. Ennemmin lopetetaan kalastus siihen ensimmaiseen kalaan ja siirrytaan fiilistely-osastolle :wink:
Το άλογο μου με φέρει, αλλα ο Βασιληάς μου με τρέφει!
Vrakho

ViestiKirjoittaja Themis » 11.07.2012, 11:38

Vrakho kirjoitti:---
Mutta taytyy muistaa ettei vapavalinein tapahtuva pyynti verota kaytannossa yhtaan mitaan verrattuna Valimerella tapahtuvaan nuotta-, trooli- ja muuhun kalastukseen!

Kalastus on ihan hyva ja luonnonmukainen laji vastuullisesti suoritettuna. Minun kohdalla se tarkoittaa sita, etta saalista ei paasteta takaisin jos kelpaa otettavaksi. Ennemmin lopetetaan kalastus siihen ensimmaiseen kalaan ja siirrytaan fiilistely-osastolle :wink:

Tuo on aivan totta, ja huomattavasti tärkeämpää olisikin tarkastella, millä menetelmällä purkkitonnikala on pyydetty, jos sellaista syö. Käsittääkseni tonnikalaa pyydetään myös avustetulla vapamenetelmällä ihan elinkeinotarkoituksessa. Tällöin parvesta tulee saaliiksi vain osa, ja väärää saalista ei tule juuri lainkaan, niin kuin kurenuottakalastuksessa.
Themis

Paluu Samos