Huom!

Olemme parhaillaan siirtämässä kreikka.nettiä uuteen serveriin, ja samalla uuteen ulkoasuun.

Uusiutumisprosessi vie kuitenkin oman aikansa, joten pyydämme käyttäjiltämme kärsivällisyyttä kunnes kaikki saadaan paikoilleen.

Keskustelu

Livemusaa Pythagorionissa?

Valvoja: modet

Livemusaa Pythagorionissa?

ViestiKirjoittaja eijukka » 01.04.2012, 14:21

Pythagorionin tuntijoille:
Yleensä onnistun matkailemaan vääränä ajankohtana tai kohteessa, jossa oikea livemusa ja minä emme kohtaa, joten olisi kiva kuulla, oletteko löytäneet suosikkipaikkanne Pythagorionissa majaillessanne.
Thanasis sisters lienee tosi suosittu paikka, mutta jos en kehtaa siellä joka ilta istua, niin oisko joku muu paikka suositeltava? Ohessa hieman edellisen paikan Jannis Loulourgasin tunnelmointia matkakuumeen lisäämiseksi :mrgreen: .
http://www.youtube.com/watch?v=6x24Kx1wS8s
Viimeksi muokannut eijukka päivämäärä 01.04.2012, 17:10, muokattu yhteensä 1 kerran
"On helpompi olla samaa mieltä, on helpompi olla mieletön vaan enemmän löytää kun poikkeaa tieltä ja oikaisee läpi metsikön" Juice
eijukka

Re: Livemusaa Pythagorgionissa?

ViestiKirjoittaja psipsina » 01.04.2012, 15:34

Samainen Jannis soitteli 2009 ainakin DOLICHISSA, on rantakadun takana olevalla kadulla. Tosi mukava lähinnä paikallisten suosima paikka usein "kehtasin " siellä istua :lol: Noissa you tuben videoissa näkyi jossain mainitun paikan mainos rantakadulla, sellaista ei vielä 2009 ollut, löytyi vähän niinkuin sattumalta :D Kannattaa todella etsiä! Poikkesi täysin kaikista rannan paikoista. :D
psipsina

Re: Livemusaa Pythagorionissa?

ViestiKirjoittaja eijukka » 01.04.2012, 17:07

psipsina kirjoitti:Samainen Jannis soitteli 2009 ainakin DOLICHISSA, on rantakadun takana olevalla kadulla. Tosi mukava lähinnä paikallisten suosima paikka usein "kehtasin " siellä istua :lol: Noissa you tuben videoissa näkyi jossain mainitun paikan mainos rantakadulla, sellaista ei vielä 2009 ollut, löytyi vähän niinkuin sattumalta :D Kannattaa todella etsiä! Poikkesi täysin kaikista rannan paikoista. :D

Löysin tällaisen viestin:
9. Re: best restaurants in pythagorion
Jun 09, 2011, 3:40 PM

Just returned from Samos today - the Dolichi is now closed, but the people that run it have opened a new place on the waterfront in Pythagorion called, I think, 'Tasansas' Sister' - had a look at the menu but didn't eat there, from what I could see mainly meze type dishes aound 5 -6 euro a pop. When you get to the harbour from the main road turn left and it's about 6 tavernas along, with white tables and chairs. I would recommend 'Esperides', just off the main street, the last road on the left before you get to the sea. The place was packed, the second time we went we had to wait for a table, think that was a first for Greece..... We had greek salad (with the softer Samos feta), bread (white and dark - rye bread style), tzatziki, chips, 1 kleftiko, (plenty for two sharing) 2 small (500ml) bottles of Samaina wine - came to 27 euro. Complimentary ouzo too - nice!

Eli ilmeisesti on kyse samoista ihmisistä, jotka pyörittävät nyt tätä uutta paikkaa (nimi hieman väärin)!
http://www.pithagorio.net/Thanasis%20sister.htm
"On helpompi olla samaa mieltä, on helpompi olla mieletön vaan enemmän löytää kun poikkeaa tieltä ja oikaisee läpi metsikön" Juice
eijukka

ViestiKirjoittaja eijukka » 01.04.2012, 17:13

psipsina kirjoitti:Samainen Jannis soitteli 2009 ainakin DOLICHISSA, on rantakadun takana olevalla kadulla. Tosi mukava lähinnä paikallisten suosima paikka usein "kehtasin " siellä istua :lol: Noissa you tuben videoissa näkyi jossain mainitun paikan mainos rantakadulla, sellaista ei vielä 2009 ollut, löytyi vähän niinkuin sattumalta :D Kannattaa todella etsiä! Poikkesi täysin kaikista rannan paikoista. :D

PS. Sorry tuo kirjoitusvirhe otsikossa. Korjattu :D !
eijukka

ViestiKirjoittaja psipsina » 01.04.2012, 20:46

Oivoi sentään, no sinne sitten vaan "sistersiin" istumaan, :D ihan on varmaan yhtä hyvät fiilikset :lol: Eiköhän ne ole vaan iloisia jos siellä viihtyy enemmänkin kuin vain yhden kerran :D Voi kun pääsisi mukaan, jos vaikka syksymmällä kun saa tuon Naxoksen alta pois :lol: :lol:
psipsina

ViestiKirjoittaja Vrakho » 01.04.2012, 22:49

Kyllä mukavasti Eijukka hehkuttaa tällä aiheella..

Ihan huippua tuo on jos Pyttiksessä pääsis elävästä kreikkalaisesta musiikista nauttimaan!

Ilmeisesti kun tuo Loulourkas on vielä ihan oikea muusikko, eikä mikään harrastelija..?

:wink:
Το άλογο μου με φέρει, αλλα ο Βασιληάς μου με τρέφει!
Vrakho

ViestiKirjoittaja psipsina » 02.04.2012, 09:27

No ihan on oikea :D Rakentaa myös soittimia ja aivan ilmeisesti soittaa itse tekemällään soittimella :D Heillä on myös pieni lahjatavaraliike ja siellä saa näitä soittimia nähdä :D Opettaa myös soittoa jos oikein muistan, Thessalonikissa. :D Youtubessa paljon videoita aiheesta.
psipsina

ViestiKirjoittaja carita » 21.04.2012, 10:53

Jassu Eijukka!

Pythagorionissa oli ainakin pari vuotta sitten myös rock-baari rantakadulla, jossa livemusiikkia säännöllisen epäsäännöllisesti, jos rock-kenkä rupeaa
puristamaan ;)

Terkkuja Suomeen!

Carita
www.nomadish.blogspot.com - elämää asuntoautossa
carita

ViestiKirjoittaja eijukka » 21.04.2012, 14:14

Kiitos Carita!
Missä päin maailmaa tällä hetkellä luuraatte ja miten Sunny voi? Rambo täytti tässä alkuvuodesta jo 7 v eli "lapset" kasvaa ja minusta todella tuli isoäitikin aika jännittävien vaiheiden jälkeen maaliskuussa 2011. Pikkumieskin täytti jo 1 v, joten vuodet kulkevat pikapikaa :D !
Hyvää kevään jatkoa teille!
eijukka

ViestiKirjoittaja AgiaIrini » 23.04.2012, 12:38

Matkakuumeen nostattamaksi Eijukalle vielä linkki
http://www.youtube.com/watch?v=GPurkAA_ ... re=related

kesto 20 mi. Pätkässä mm. maisemia ja Loulourgaksen soittoa, puhetta yms. yms Muutkin muuttolinnut pohjoisesta ovat laskutumassa muutamaa viikkoa myöhemmin tosin :wink:
AgiaIrini

ViestiKirjoittaja AgiaIrini » 23.04.2012, 12:49

"Thanasis' Sister" on Thanasiksen siskon Marian paikka :wink: Eli Jannis Loulourgasin tyttären Marian paikka. Jannis soittelle tavernassa iltaisin eri kokoonpanolla, vaimo Joyceline hoitelee keittiöpuolta ja veli Thanasis auttelee tarjoilussa, milloin opinoiltaan joutaa. Kyl siel voi istuu vaikka joka ilta... sanoo nim. kokemusta siitäkin. Mutta kyllä Pythagoriosta voi löytää live musiikkia muualtakin, pitää vaan silmät ja korvat auki... ainakin Faros -nimisessä tavernassa on ollut pari kertaa viikossa live musiikkia. Tosin olet kyllä ilmeisesti menossa aika aikaisin toukokuun alussa...hmmm? Mutta niin kuin sanoin pidä silmät ja korvat auki... niin ja illan virkku pitää olla :wink:
AgiaIrini

ViestiKirjoittaja eijukka » 25.04.2012, 11:02

AgiaIrini kirjoitti:Matkakuumeen nostattamaksi Eijukalle vielä linkki

kesto 20 mi. Pätkässä mm. maisemia ja Loulourgaksen soittoa, puhetta yms. yms Muutkin muuttolinnut pohjoisesta ovat laskutumassa muutamaa viikkoa myöhemmin tosin :wink:

Kiitos Agia Irini! Juu, tämän videon olen katsonutkin jo muutaman kerran :mrgreen: ! Theodorakiksen Το τραίνο φεύγει στις οκτώ on ihan lempilaulujani! Voi jos kuuliskin sen sielläkin! Aika vilkkaan näköistä jo toukokuun loppupuolella. Pelkään jo, että viikko on aivan liian lyhyt aika, mutta tuleehan hieman raapaistua tunnelmia ja jos hurahtaa yhtä paljon kuin "omaan" saareeni Thassokseen (hyvin paljon samanlaiselta näyttävät maisemat?), niin voin sitten myöhemmin napata mieheni mukaan ja jatkaa tutkiskeluja jopa auton vuokraten :D . Ja toivottavasti flamingot ovat vielä paikallaan!
eijukka

ViestiKirjoittaja psipsina » 25.04.2012, 13:50

To treno on myös minun ehdottomia suosikkeja :D Kun olin kuuntelemassa Lolourgasia pyysin sitä häneltä ja joka kerta sen jälkeen sain sen kuulla ihan pyytämättä :D :D Oi kun tuli ikävä :cry: :cry:
psipsina

ViestiKirjoittaja AgiaIrini » 25.04.2012, 14:18

Jassu Eijukka,

kuten psipsina mainitsikin, niin kyllä kuulet To Trenon jos pyydät ko. kappaleen. Jossain vaiheessa iltaa Jiannis on ihan tyytyväinen jos häneltä pyytää noita kappleita ja mm. tuon kappaleen hän soittaa ihan mielellään. Hyvä jos pääsee jo treenaamaan, koska itse olen mm. tuota kappaletta pyytämässä toukokuun lopulla ja toinen jonka ehdottomasti haluan kuulla on Dihti ja ihan pakko on myös saada kuulla "den ksero posos sagapo" ja paljon, paljon muuta. :lol: Ei jaksais millään enää odottaa...
AgiaIrini

ViestiKirjoittaja Eva » 25.04.2012, 14:33

Paljonhan niitä kappaleita on, joita tulee aina toivottua, mutta aina yksi on "Aporó me ména", jonka toivon joka ikiseltä laulajalta. Kuinkahan monta sen laulun esittäjää videoiltani jo mahtaakaan löytyä? Pitäisi joskus editoida kaikki yhteen pötköön ja tehdä niistä oma dvd. :lol: Olisi se kyllä aika työläs homma etsiä ne kaikki videoilta! Lisäksi pelkkänä musiikkitiedostona tuo on minulla seitsemän eri tunnetun laulajan esittämänä.
Tuon laulun "keräily" alkoi vuosia sitten Kosilla, kun eräs laulaja esitti sen niin upeasti ja sen jälkeen on pitänyt aina kuulla, miten kukin sen esittää ja videoida tietysti.
Eva

ViestiKirjoittaja eijukka » 26.04.2012, 10:25

Eva kirjoitti:Paljonhan niitä kappaleita on, joita tulee aina toivottua, mutta aina yksi on "Aporó me ména", jonka toivon joka ikiseltä laulajalta. Kuinkahan monta sen laulun esittäjää videoiltani jo mahtaakaan löytyä? Pitäisi joskus editoida kaikki yhteen pötköön ja tehdä niistä oma dvd. :lol: Olisi se kyllä aika työläs homma etsiä ne kaikki videoilta! Lisäksi pelkkänä musiikkitiedostona tuo on minulla seitsemän eri tunnetun laulajan esittämänä.
Tuon laulun "keräily" alkoi vuosia sitten Kosilla, kun eräs laulaja esitti sen niin upeasti ja sen jälkeen on pitänyt aina kuulla, miten kukin sen esittää ja videoida tietysti.

:D :D Mä voisin tehdä cd:n, jossa olisi vain ne lempilauluni, jotka onnistuisin opettelemaan kreikaksi ULKOA. Se mukana laulaminen on niin parasta, mutta tuo muisti... :evil: Eikä ihan viitsi sanojakaan ottaa mukaan!!

PS. Mulla nämä "omat" laulut, paitsi että melodia on tietysti tärkeä, niin usein ne liittyvät jotenkin Kreikan matkoihin ja paikkoihin. Niinpä tuo TO TRAINO... on siksikin lähellä sydäntä, että vaihdoin kerran Katerinissa junaan ja siitä on hauskoja muistoja :D ! Samaa sarjaa on ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΑ ΚΥΘΗΡΑ, mutta sen takia, etten ole vieläkään sinne monista aikomuksistani huolimatta selvinnyt!! Onhan se muutenkin niin ihanan melankolinen!
Viimeksi muokannut eijukka päivämäärä 26.04.2012, 12:22, muokattu yhteensä 2 kertaa
eijukka

ViestiKirjoittaja eijukka » 26.04.2012, 10:26

AgiaIrini kirjoitti:Jassu Eijukka,

kuten psipsina mainitsikin, niin kyllä kuulet To Trenon jos pyydät ko. kappaleen. Jossain vaiheessa iltaa Jiannis on ihan tyytyväinen jos häneltä pyytää noita kappleita ja mm. tuon kappaleen hän soittaa ihan mielellään. Hyvä jos pääsee jo treenaamaan, koska itse olen mm. tuota kappaletta pyytämässä toukokuun lopulla ja toinen jonka ehdottomasti haluan kuulla on Dihti ja ihan pakko on myös saada kuulla "den ksero posos sagapo" ja paljon, paljon muuta. :lol: Ei jaksais millään enää odottaa...

No nyt tuli pari muutakin piisiä opeteltavaksi! Hyvää aivojumppaa :mrgreen: !
eijukka

ViestiKirjoittaja Eva » 26.04.2012, 13:03

eijukka kirjoitti:Mä voisin tehdä cd:n, jossa olisi vain ne lempilauluni, jotka onnistuisin opettelemaan kreikaksi ULKOA. Se mukana laulaminen on niin parasta, mutta tuo muisti... :evil: Eikä ihan viitsi sanojakaan ottaa mukaan!!

Mulla on kerätty lempilaulut yhteen kansioon ja ne ovat myös mp3-soittimessa, jota voin kuunnella, kun olen vaikka junassa. Lauluja siinä on vähän alle 400 kpl. Matkoilla kulkee mukana myös pieni matkakaiutin, joten voi kuunnella niitä myös huoneessa tai rannalla. Yhteensähän mulla on lauluja koneella n. 4000, jotka kaikki on myös poltettu cd:lle.
Minäkin tykkään laulaa mukana ja siksi olen kerännyt suosittujen ja laulettavien laulujen sanat stixoi.infosta ja tehnyt niistä lauluvihkon. Siinä on tällä hetkellä 112 laulua nimen mukaan aakkosissa. Päällimmäisenä on sisällysluettelo, että löytää laulun nopeasti. Usein kyllä alkutahtien aikana saa miettiä, että mikä laulu tämä onkaan, tuttu on, mutta ei heti tule nimi mieleen. :lol:
Vihkoja on reissussa kulkenut mukana nyt muutaman vuoden ja aina kun menen elävän musiikin paikkoihin, niin otan sen/ne mukaan. Vaikka olisin yksin, niin kyllä olen kehdannut ottaa sen esiin ja laulaa mukana. Vihkoja on mukana aina muutama, sillä se on herättänyt kiinnostusta ja ihmetystä paikallisissa, myös muusikoissa, ja olen aina joutunut luovuttamaan niistä muutaman jollekin.
Eva

ViestiKirjoittaja odysseus 3 » 26.04.2012, 15:51

Eva kirjoitti:
eijukka kirjoitti:Mä voisin tehdä cd:n, jossa olisi vain ne lempilauluni, jotka onnistuisin opettelemaan kreikaksi ULKOA. Se mukana laulaminen on niin parasta, mutta tuo muisti... :evil: Eikä ihan viitsi sanojakaan ottaa mukaan!!

Mulla on kerätty lempilaulut yhteen kansioon ja ne ovat myös mp3-soittimessa, jota voin kuunnella, kun olen vaikka junassa. Lauluja siinä on vähän alle 400 kpl. Matkoilla kulkee mukana myös pieni matkakaiutin, joten voi kuunnella niitä myös huoneessa tai rannalla. Yhteensähän mulla on lauluja koneella n. 4000, jotka kaikki on myös poltettu cd:lle.
Minäkin tykkään laulaa mukana ja siksi olen kerännyt suosittujen ja laulettavien laulujen sanat stixoi.infosta ja tehnyt niistä lauluvihkon. Siinä on tällä hetkellä 112 laulua nimen mukaan aakkosissa. Päällimmäisenä on sisällysluettelo, että löytää laulun nopeasti. Usein kyllä alkutahtien aikana saa miettiä, että mikä laulu tämä onkaan, tuttu on, mutta ei heti tule nimi mieleen. :lol:
Vihkoja on reissussa kulkenut mukana nyt muutaman vuoden ja aina kun menen elävän musiikin paikkoihin, niin otan sen/ne mukaan. Vaikka olisin yksin, niin kyllä olen kehdannut ottaa sen esiin ja laulaa mukana. Vihkoja on mukana aina muutama, sillä se on herättänyt kiinnostusta ja ihmetystä paikallisissa, myös muusikoissa, ja olen aina joutunut luovuttamaan niistä muutaman jollekin.

AIVAN MAHTAVAA,Eva! Olet tehnyt valtavan suuren työn. Yksin minä nytkin harhailen ja tulin klo 14.50 Pythagorionin laituriin. Matka alkoi klo 07 Kalymnokselta ja oli se melko uuvuttavaa istumista, mutta itsepä olen hassun reittini valinnut.Täältä Ireonista on kyllä liian pitkä matka kävellä Pythagorioniin, eli taksilla siis menen, kun ilta saa...
http://odysseus3.kuvat.fi/kuvat
http://lentely06jahuhtikuu12.kuvat.fi/kuvat
odysseus 3

ViestiKirjoittaja eijukka » 26.04.2012, 16:49

Eva kirjoitti:

Olet kyllä aika paljon pitemmällä tässä hommassa. On mullakin kansio, kaksikin (oma Theodorakiksen lauluille), aakkosjärjestyksessä ja sanat stixoista otettu, mutta niitä on ehkä kolmekymmentä mieluisinta :mrgreen: ja siinäkin tuntuu olevan liikaa. Mutta tosi hyvä idea tuo vihko mukaan. Täytyy ruveta heti hommiin, että edes muutaman saisi mukaan ja jos kerran sinä, niin kyllä sitten minäkin laulan sanoista, jos oikea laulu sattuu kohdalle :D ! Perästä kuuluu!! Konsertteja ei kuitenkaan näköpiirissä, joten täytyy vain yrittää toivoa lempilauluja!!
eijukka

ViestiKirjoittaja eijukka » 26.04.2012, 17:36

Olen valitettavan rajoittunut, toistaiseksi :mrgreen: , joten tarkoittanet tätä Το διχτυ laulua, samannimisiä taitaa olla kolmekin eli
Eleni Vitali mm laulaa tämän:
Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος
Πρώτη εκτέλεση: Τάκης Μπίνης

Mulla on kyllä Xarhakosin vanhoja kasetteja useampiakin. Kyllä nuo nimet on vaikeita taivuttaa ja translitteroita :roll: !!

http://www.youtube.com/watch?v=eQma4knj1sA
eijukka

ViestiKirjoittaja odysseus 3 » 27.04.2012, 08:29

eijukka kirjoitti:
AgiaIrini kirjoitti:Matkakuumeen nostattamaksi Eijukalle vielä linkki

Kiitos Agia Irini! Juu, tämän videon olen katsonutkin jo muutaman kerran :mrgreen: ! Theodorakiksen Το τραίνο φεύγει στις οκτώ on ihan lempilaulujani! Voi jos kuuliskin sen sielläkin! Aika vilkkaan näköistä jo toukokuun loppupuolella. Pelkään jo, että viikko on aivan liian lyhyt aika, mutta tuleehan hieman raapaistua tunnelmia ja jos hurahtaa yhtä paljon kuin "omaan" saareeni Thassokseen (hyvin paljon samanlaiselta näyttävät maisemat?), niin voin sitten myöhemmin napata mieheni mukaan ja jatkaa tutkiskeluja jopa auton vuokraten :D . Ja toivottavasti flamingot ovat vielä paikallaan!

Kävin illalla klo 21 kysymässä sisters-paikasta ja sanoivat, että vasta 2 viikon päästä on elävää musiikkia siellä. Voi iso itku!
Nyt lähden Vathyyn kiertelemään jollakin kulkuneuvolla ennenkuin ihmiset menevät taas maate.Bussia ei eilen kulkenut klo 18.30, etsin nyt linja-autoaseman tapaisen ja tutkin, löytyykö jonkinlaista aikataulua. Hei taas.
http://odysseus3.kuvat.fi/kuvat
http://lentely06jahuhtikuu12.kuvat.fi/kuvat
odysseus 3

ViestiKirjoittaja AgiaIrini » 27.04.2012, 09:57

eijukka kirjoitti:

Olen valitettavan rajoittunut, toistaiseksi :mrgreen: , joten tarkoittanet tätä Το διχτυ laulua, samannimisiä taitaa olla kolmekin eli
Eleni Vitali mm laulaa tämän:
Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος
Πρώτη εκτέλεση: Τάκης Μπίνης

Mulla on kyllä Xarhakosin vanhoja kasetteja useampiakin. Kyllä nuo nimet on vaikeita taivuttaa ja translitteroita :roll: !!

http://www.youtube.com/watch?v=eQma4knj1sA

Jassu Eijukka,

juuri tuota tarkoitin. Eleni Vitali todellakin laulaa myös ko. kappaleen. Taitaa löytyä omastakin levyhyllystä? YooTubesta löytyy myös tuo Rembetiko -elokuvan versio: http://www.youtube.com/watch?v=4H4_jMH5 ... re=related . Tuosta elokuvasta tuon laulun suosikkilistoilleni olen ottanutkin, tuon ja monta muuta. Se vaan on niin mahtava elokuva! Mulla on elokuvasta ikivanha VHS -kopio. Pitäisi saada aikaiseksi hankkia se vähän uudemassa muodossa DVD:nä tms. Kävin sen katsomassa Hesassa joskus 80 -luvulla, kun se täällä 1. keraa esitettiin. Elokuva ja siinä esitettävä musiikki upposi kuin veitsi sulaan voihin. Ja siitäpä tulikin mieleen taas yksi suosikki lauluista, josta itselläni monen muun lisäksi mm. Marika Ninoun versio (tuon Rembetiko -elokuvanhan sanotaan kertovan juuri Markia Ninousta ja myöskin Tsitsaniksesta... tiiä häntä?) http://www.youtube.com/watch?v=i0r3aQKD8dw
AgiaIrini

ViestiKirjoittaja eijukka » 27.04.2012, 10:15

Voi, HALUAISIN minäkin tuon Ferrisin Rembetika-leffan, ainakin Amazonilta saisi dvd:nä, mutta en ole koskaan sitä kautta mitään ostanut, kun tuo rahayksikkökin on vieras :D ! Kai sitä euroilla voi maksaa?? Mutta en oikein luota omiin taitoihini tässä asiassa, joten mieluiten ostaisin ihan "livenä". Hurahdin täysin Kreikkaan vasta 80-luvun lopulla, joten elokuva ei ole tullut minua vastaan eikä sitä varmaan täällä maakunnassa ole edes näytetty :evil: .
Samoksella tuskin on puoteja, joissa myydään vanhoja leffoja vai onko teillä kokemusta/tietoa siitä?
Muutenkin, onko Samoksen kaupungissa jokin monipuolisempi musaliike? Ei kai Jannis L myy musiikkitallenteita, soittimiahan hänellä kyllä on?
eijukka

ViestiKirjoittaja AgiaIrini » 27.04.2012, 10:58

eijukka kirjoitti:Voi, HALUAISIN minäkin tuon Ferrisin Rembetika-leffan, ainakin Amazonilta saisi dvd:nä, mutta en ole koskaan sitä kautta mitään ostanut, kun tuo rahayksikkökin on vieras :D ! Kai sitä euroilla voi maksaa?? Mutta en oikein luota omiin taitoihini tässä asiassa, joten mieluiten ostaisin ihan "livenä". Hurahdin täysin Kreikkaan vasta 80-luvun lopulla, joten elokuva ei ole tullut minua vastaan eikä sitä varmaan täällä maakunnassa ole edes näytetty :evil: .
Samoksella tuskin on puoteja, joissa myydään vanhoja leffoja vai onko teillä kokemusta/tietoa siitä?
Muutenkin, onko Samoksen kaupungissa jokin monipuolisempi musaliike? Ei kai Jannis L myy musiikkitallenteita, soittimiahan hänellä kyllä on?

En ole itsekkään rohjennut Amazonilta tilata mitään, vaikka muuten olenkin noita verkkotilauksia jonkun verran harrastanut. Olen etsinyt tuota leffaa myös Samokselta, mutta siitä on jo aikaa. Samoksen -kaupugissa on ainakin yksi aika isokin levy- ja leffapuoti, sielläkään ei ole tullut pariin, kolmeen vuoteen enää käytyä. Josku tuota leffaa muistan sieltäkin etsineeni, mutta ainakaan silloin sitä ei siellä ollut, mutta niin kuin sanoin siitä on jo aikaa. Pythagoriossa ei enää ole oiken kunnon musakauppaa. Pääkadulla taisi joku pieni putiikki vielä viime vuonna olla, mutta sielläkään ei oikein enää ollut mitään mekittävää... Siis Samoksen -kaupungissa kannattaa käydä ja kanntaa mennä heti alkulomasta, niin saattaa olla, että ehtivät sitten tehdä kyselyjä muualtakin. Viikko vaan on niin lyhyt aika tehdä kaikkea mielenkiintoista ja siksi tahtoo tuo shoppailu jäädä aina taka-alalle :? Loulourgas ei myy virallisesti musiikkitallenteita. Hän on viimevuosina väsännyt joitakin omia tallenteita, mutta ne ei varsinaisesti ole tuota "kaupallista kamaa". Mutta jos ehdit, niin piipahda siellä Samoksen kaupungissa. Se levyliike löytyy ihan siitä shoppailukadulta, en oikein osaa sen paremmin neuvoa. Mutta elokuvan eteen kannatta nähdä todella vaivaa, koska se ON VAAN niin HYVÄ!
AgiaIrini

ViestiKirjoittaja eijukka » 27.04.2012, 11:29

ΟΡΕΑ!! Tässä on nyt puoli tuntia hoilattu Janniksen, Parioksen ja Dalaraksen kanssa S´agapota, kohta en enää muuta osaakaan :mrgreen: ! Pettymys on suuri jos sitä ei pääsekään jostain syystä lallattamaan!!
Kuten huomaat, alkaa vähitellen matkakuume nousta! Mutta sitä ennen on vielä vappuhulinat (tyttären koiran kera!!) ja ensi viikolla tulee tytär ja pikkumies 1 v loppuviikoksi mummilaan, joten ei ehdi liiemmälti tässä hehkutella!
http://www.youtube.com/watch?v=0Sje8FpI ... ure=relmfu
eijukka

ViestiKirjoittaja AgiaIrini » 27.04.2012, 12:37

eijukka kirjoitti:ΟΡΕΑ!! Tässä on nyt puoli tuntia hoilattu Janniksen, Parioksen ja Dalaraksen kanssa S´agapota, kohta en enää muuta osaakaan :mrgreen: ! Pettymys on suuri jos sitä ei pääsekään jostain syystä lallattamaan!!
Kuten huomaat, alkaa vähitellen matkakuume nousta! Mutta sitä ennen on vielä vappuhulinat (tyttären koiran kera!!) ja ensi viikolla tulee tytär ja pikkumies 1 v loppuviikoksi mummilaan, joten ei ehdi liiemmälti tässä hehkutella!
http://www.youtube.com/watch?v=0Sje8FpI ... ure=relmfu

Ole huoleta S´agapon suhteen. Jos vaan live musiikki Thanasis' sistersissä on jo käynnissä (ks. Odysseus 3 kirjoitus), niin kuulet sen kyllä ja jos et meinaa kuulla, niin sitten pyydät sen :lol: Niin se on helppoa! Ja eikuin vain täysin palkein laulat mukana :surprised: Muuten ko. paikassa on sitten aivan omanlaisensa ruoka juttu ja olet varmaan netistä lukenutkin. Sii tarjolla on kyllä kreikkalaista ruokaa, mutta tarjoilu ns. meze tyyppisesti. Jokainen annos on omalla pikku lautasella. Ja ruoka on aivan ihanaa! Joskus olemme syöneet pelkästään siellä ja joskus olemme nauttineet päivällisen jossain muualla ja pienen voltan jälkeen sitten istahdettu kuunelemaan musiikka, retsiinan ja muutaman meze annoksen kanssa. Annokset olivat viime kesänä alta 10€.

Ei muuta kuin hyviä kuumeluja, kyllä se kuumeilu alkaa täälläkin jo näkyä ja tuntua, vaikka aikaa lähtöön on vielä jokunen viikko. Mutta ah niin odotan sitä 8) Sitä ennen fiilistelen Kreikka tunnelimissa Saijonmaan Alastoman nainen kanssa ja tietenkin kuuntelemalla kr.musaa. niin ja sitä kieltäkin pitäisi kerrata... voi, voi ei tässä paljoa ehdi siis kuumeilla.
AgiaIrini

ViestiKirjoittaja eijukka » 27.04.2012, 13:14

Norjalainen nettituttavani, joka asuu Pythagorionissa, on kertonut olevansa J:n ystävä ja hän antoi mulle jo aiemmin muutamia linkkejä, niin eiköhän hän saa houkuteltua tämän soittelemaan, jos J on vain paikkakunnalla :D ! Toivotaan niin!
eijukka

ViestiKirjoittaja AgiaIrini » 27.04.2012, 13:40

eijukka kirjoitti:Norjalainen nettituttavani, joka asuu Pythagorionissa, on kertonut olevansa J:n ystävä ja hän antoi mulle jo aiemmin muutamia linkkejä, niin eiköhän hän saa houkuteltua tämän soittelemaan, jos J on vain paikkakunnalla :D ! Toivotaan niin!

Kyl J paikkakunnalla on...uskoisin, mutta nuo paikkojen avaamiset ja sulkemiset... niin siinä pitää taas muistaa tuo kreikkalainen aikakäsite :roll: Kyl tähän on niin monta kertaa törmätty ja kumma kyllä aina se on ollut tämä pahainen turisti, joka on asian ym,märänyt väärin :lol: . αλλά ας ελπίζουμε, ελπίζουμε
AgiaIrini

ViestiKirjoittaja eijukka » 27.04.2012, 14:02

AgiaIrini kirjoitti:
eijukka kirjoitti:Norjalainen nettituttavani, joka asuu Pythagorionissa, on kertonut olevansa J:n ystävä ja hän antoi mulle jo aiemmin muutamia linkkejä, niin eiköhän hän saa houkuteltua tämän soittelemaan, jos J on vain paikkakunnalla :D ! Toivotaan niin!

Kyl J paikkakunnalla on...uskoisin, mutta nuo paikkojen avaamiset ja sulkemiset... niin siinä pitää taas muistaa tuo kreikkalainen aikakäsite :roll: Kyl tähän on niin monta kertaa törmätty ja kumma kyllä aina se on ollut tämä pahainen turisti, joka on asian ym,märänyt väärin :lol: . αλλά ας ελπίζουμε, ελπίζουμε

Ναί, ξέρω :lol: !
eijukka

Seuraava

Paluu Samos