Huom!

Olemme parhaillaan siirtämässä kreikka.nettiä uuteen serveriin, ja samalla uuteen ulkoasuun.

Uusiutumisprosessi vie kuitenkin oman aikansa, joten pyydämme käyttäjiltämme kärsivällisyyttä kunnes kaikki saadaan paikoilleen.

Keskustelu

Livemusaa Pythagorionissa?

Valvoja: modet

Re: Livemusaa Pythagorionissa?

ViestiKirjoittaja odysseus 3 » 27.04.2012, 17:52

eijukka kirjoitti:
AgiaIrini kirjoitti:
eijukka kirjoitti:Norjalainen nettituttavani, joka asuu Pythagorionissa, on kertonut olevansa J:n ystävä ja hän antoi mulle jo aiemmin muutamia linkkejä, niin eiköhän hän saa houkuteltua tämän soittelemaan, jos J on vain paikkakunnalla :D ! Toivotaan niin!

Kyl J paikkakunnalla on...uskoisin, mutta nuo paikkojen avaamiset ja sulkemiset... niin siinä pitää taas muistaa tuo kreikkalainen aikakäsite :roll: Kyl tähän on niin monta kertaa törmätty ja kumma kyllä aina se on ollut tämä pahainen turisti, joka on asian ym,märänyt väärin :lol: . αλλά ας ελπίζουμε, ελπίζουμε

Ναί, ξέρω :lol: !

Tosi hienoa, kun saat asian järjestymään tuttujen avulla. Minulle, pahaiselle turistille , rouva sanoi että "after about two weeks" on heillä elävää musiikkia.Netistä luin että klo 21 alkaisi soitto. Istuin sitten läheisessä baarissa, jossa oli netti, 1,5 tuntia odottamassa, että klo tulee 21.Teki jo mieli siinä tylsyydessä hypätä polskimaan mereen vaateet päällä tai ilman, jotta olisi ollut edes jotain happeningiä, mutta en sitä tehnyt.
Olin todella pettynyt klo 21 ja painelin taksilla "omaan kylään" illalliselle.
http://odysseus3.kuvat.fi/kuvat
http://lentely06jahuhtikuu12.kuvat.fi/kuvat
odysseus 3

ViestiKirjoittaja eijukka » 27.04.2012, 18:01

Voipi käydä mulle ihan samalla tavalla. Ei mitään varmistusta asiassa, mutta elän toivossa. Oletko kiertänyt kaikki rantakadun tavernat? Tänään ja viikonloppuna luulisi jotain sentään tapahtuvan! Mutta voipi alkaa melkoisen myöhään, epäilen (jos alkaa :roll: ). Kahden viikon päästä viikonloppuna olen vielä Samoksella eli jospa edes...!!
"On helpompi olla samaa mieltä, on helpompi olla mieletön vaan enemmän löytää kun poikkeaa tieltä ja oikaisee läpi metsikön" Juice
eijukka

ViestiKirjoittaja odysseus 3 » 27.04.2012, 18:25

eijukka kirjoitti:Voipi käydä mulle ihan samalla tavalla. Ei mitään varmistusta asiassa, mutta elän toivossa. Oletko kiertänyt kaikki rantakadun tavernat? Tänään ja viikonloppuna luulisi jotain sentään tapahtuvan! Mutta voipi alkaa melkoisen myöhään, epäilen (jos alkaa :roll: ). Kahden viikon päästä viikonloppuna olen vielä Samoksella eli jospa edes...!!

Eilen kiertelin klo 19 :n maissa ja hiljaista oli. Taitaa olla "talvi" vielä vaikka onkin ihan kuumia päiviä. Moni paikka on avattu, mutta tuolit tyhjinä. Onko todella niin, että vasta sitten on "kesä", kun ensimmäiset valmismatkalaiset saapuvat? HÖH! No, alistun tilanteeseen enkä turhaan Ireonista lähde Pythagorioniin asti. Vuokrasin auton 2 pv:ksi, joten on hyvä olla virkeä ja levännyt huomenna aikaisin viimeisenä lomapäivänäni täällä. Onneksi kesälomani alkaa jo 7.5. ja silloin sitten uudet bouzukin etsimiset jossain päin Kreikkaa...
odysseus 3

ViestiKirjoittaja eijukka » 16.05.2012, 14:30

JASSOU Tehtävä suoritettu!
+ majapaikkani sijaitsi Jannis L:n naapuritalossa :D :D :D :D joten sain nauttia buzukin äänestä päivin ja illoin!
- sain toisena päivänä karseen flunssan, mikä HIEMAN haittasi oloa, vallankin kun ääni meinas mennä!
Mutta lupasin viimeisenä iltanani laulaa yhdessä "bändin" kanssa työpajalla harjoituksissa ja pidin lupaukseni.
Lauloimme yhdessä To trainon ja S´Agapon ja voi että olin onnessani :mrgreen: !
Vain yhtenä iltana "maestron" vinkistä sain kuulla livemusaa kahden soittajan/laulajan esittämänä Thanasis´Sister kahvilassa satamakadulla eli perheen paikassa. Musiikki oli kuitenkin mulle vierasta, joten en (onneksi) pystynyt osallistumaan kuin taputtamalla!

Kuva
"On helpompi olla samaa mieltä, on helpompi olla mieletön vaan enemmän löytää kun poikkeaa tieltä ja oikaisee läpi metsikön" Juice
eijukka

ViestiKirjoittaja psipsina » 16.05.2012, 14:54

Oiiii! Että olen kateellinen :cry: No vähän lohduttaa että oma matka on jo niiiiin lähellä. Sunnuntaina startti Naxokselle :D
psipsina

ViestiKirjoittaja Vrakho » 16.05.2012, 19:21

Tervetuloa takaisin eijukka!

Tässä vasta varovasti uskaltaa alkaa odottelemaan omaa vuoroa :wink:

Kerro pian kaikki mitä reissulla tapahtui.. :lol:
Το άλογο μου με φέρει, αλλα ο Βασιληάς μου με τρέφει!
Vrakho

ViestiKirjoittaja odysseus 3 » 16.05.2012, 20:27

Vrakho kirjoitti:Tervetuloa takaisin eijukka!

Juuri noin. Todella kivaa, kun sait kuulla ja osallistua ja...
Ehkä ei "pian" pysty kertomaan kaikkea, kun ensin pitää saada sielu kotiin.Minulla ainakin se tulee kotiin vasta "jälkijunassa", kun onhan tuo lentäminen epäinhimillinen ja liian nopea tapa liikkua ihmismielelle.(Tai sitten olen "outo" ja vanhanaikainen). Eipä sekään mitään haittaa. Odottelen...
odysseus 3

ViestiKirjoittaja Vrakho » 16.05.2012, 20:44

Juu, sä olet ihan oikeassa Odysseus 3! Heitinkin vähän pilke silmäkulmassa Eijukalle tuon kommentin..

Tottapuhuen musta itsestänikin tuntuu, että sitä ei reissun jälkeen pitkään aikaan jaksa muokata valokuvia, jutella tuttujen kanssa matkasta - saati sitten kirjoittaa siitä :D

Tuo sen sijaan on kyllä huikean hieno juttu, että olet tehnyt ihan reissun päältä tarinaa odysseus 3. Itse tykkäisin reissussa ehkä iltaisin kirjoitella päivän kokemuksista, mutta sitä on aina niin naatti.. :|

Ihan rauhallista matkasta palautumista teille molemmille!
Το άλογο μου με φέρει, αλλα ο Βασιληάς μου με τρέφει!
Vrakho

ViestiKirjoittaja Nukkumatti » 16.05.2012, 20:52

Yksin reissates omatoimireissulla off-seasonaikaan oli tosi mukavaa höpöttää iltaisin päivän tuntemuksiaan. Suosittelen... Sai sen verran kannustavia viestejä, että jaksoi taas seuraavan päivän sateet... :mrgreen:
Niin pimiä, niin pimiä... Ja aina vain pimiämpi...
Nukkumatti

ViestiKirjoittaja odysseus 3 » 16.05.2012, 21:27

Vrakho kirjoitti:Juu, sä olet ihan oikeassa Odysseus 3! Heitinkin vähän pilke silmäkulmassa Eijukalle tuon kommentin..

Tottapuhuen musta itsestänikin tuntuu, että sitä ei reissun jälkeen pitkään aikaan jaksa muokata valokuvia, jutella tuttujen kanssa matkasta - saati sitten kirjoittaa siitä :D

Tuo sen sijaan on kyllä huikean hieno juttu, että olet tehnyt ihan reissun päältä tarinaa odysseus 3. Itse tykkäisin reissussa ehkä iltaisin kirjoitella päivän kokemuksista, mutta sitä on aina niin naatti.. :|

Ihan rauhallista matkasta palautumista teille molemmille!

Kiitos ymmärryksestäsi Vrakho, en siis olekaan kalkkis vielä. En ole iltaisin naatti. Huomaan haluavani ihan mahdottomia Kreikasta. Haluan katsoa esim. paikallista arkielämää. Sehän onnistuu vain ennen siesta-aikaa.Juuri sen tänään havaitsin, kun klo 10 lähti bussi Eretriasta Kimiin ja matkalla oli paljon katsottavaa, kun ihmiset olivat puuhissaan.Sama reitti takaisin alkoi klo 15 eikä ollut mitään katsottavaa samoissa kylissä, kun ihmiset nukkuivat! Haluaisin kuulla elävää kreikkalaista musiikkia. No, sitä kuulee jos kuulee kauhean myöhään minusta. Olen mennyt jo silloin nukkumaan koska haluan aamulla taas nähdä sitä elävää Kreikkaa ennen siestaa! Melko mahdoton yhtälö!
En kuule vielä "palaudu", kun vasta olen vauhtia ottamassa. Kotiin lennän 7.6. Perjantaina (korjasin päivän torstaina, kun olin sotkenut) siirryn Limnokselle . Loman loppupuoli on vielä ihan auki. Jospa olisin aloillani jossain ja voisin tuon e.m. yhtälönkin sitten ratkaista valvomalla pitkään, jos olisi sitä musiikkia tarjolla esim. Yksin en tietenkään voi mihinkään bouzukiaan mennä vaikka juhlavaatteita (turhaan) mukanani raahaankin. Varmuuden vuoksi ne pitää olla mukana, kun ei sitä koskaan tiedä...
Viimeksi muokannut odysseus 3 päivämäärä 17.05.2012, 10:13, muokattu yhteensä 1 kerran
odysseus 3

ViestiKirjoittaja eijukka » 16.05.2012, 22:14

Vrakho kirjoitti:Tervetuloa takaisin eijukka!

Kaikesta en tiedä :mrgreen: , tuo flunssan kuvaaminen on NIIN tylsää, mutta ehkä jotain kunhan nyt ensin saattelen sielun kotiin tuolla "omalla" Haukiveden saarella, jonne lähtö huomenaamulla loppuviikoksi.
Hyvää helatorstaita ja reissailijoille hauskoja seikkailuja! Ainakin saari-Kreikka tuntui ihan samalta kuin ennenkin, mutta eiväthän edes kreikkalaiset taida tuoda sisäisiä tuntojaan vieraille julki kuten emme mekään!
eijukka

ViestiKirjoittaja Eva » 25.05.2012, 19:07

odysseus 3 kirjoitti:...vaikka juhlavaatteita (turhaan) mukanani raahaankin. Varmuuden vuoksi ne pitää olla mukana, kun ei sitä koskaan tiedä...

Kyllä minullakin juhlavaatteet on aina varalta mukana. Ateenassa tietysti aina, mutta myös kesällä saarilla. Olen "joutunut" kerran ristiäisiin ja kaksi kertaa häihin, joista en kotoa lähtiessäni vielä tiennyt mitään.
Eva

Edellinen

Paluu Samos