Huom!

Olemme parhaillaan siirtämässä kreikka.nettiä uuteen serveriin, ja samalla uuteen ulkoasuun.

Uusiutumisprosessi vie kuitenkin oman aikansa, joten pyydämme käyttäjiltämme kärsivällisyyttä kunnes kaikki saadaan paikoilleen.

Keskustelu

Pikkuromanttista hakemassa, Pythagorion?

Valvoja: modet

Re: Pikkuromanttista hakemassa, Pythagorion?

ViestiKirjoittaja Gaia » 28.06.2017, 10:02

elbis kirjoitti:
AgiaIrini kirjoitti:Gaia! Kuvauksesi perusteella voi suositella sinulle Pythagoriossa nimen omaan Potokakia. Potokaki on ihan mukavan kävelymatkan päästä Pythagorion satamasta. Ja jos joskus väsyttää kävellä, niin taksi maksaa n. 5€ suuntaansa. Hotelli siellä ovat rannan tuntumassa ja rantaviiva on pitkä. Ranta on hiekkaa ja pikkukiveä, matalahko ja pääsee helposti uimaan. Ja voit kivuitta uida vaikka tuon 500 m suuntaansa. Ranta aukeaa ns. ulapalle, joten vesi on kirkasta ja puhdasta.

Hotelleista siellä en valitettavasti osaa oikein sanoa mitään. Ystäväni olivat 2 viikon reissulla (TUI) ja majoittautuivat Fito Aqua:ssa. Heidän mielestää hotelli oli ihan OK. Aamiainen ainakin oli runsas. Valitettavasti en osaa muuta sanoa noista TUI:n hotelleista, koska en ole niissä paljoakaan asustellut. Itse asuin Pythagoriossa lähellä satamaa, mutta usemapana päivänä kävin kuitenkin uimareissulla Potokakissa - kävellen n. 15 min suuntaansa.

Me ollaan oltu juurikin tuossa Fito Aquassa, nelisen vuotta sitten. Hotelli oli hyvä, ja tuo aamiainen, se oli mahtava! Hotellin rantataverna oli myös todella hyvä. Ja tosiaan ihan rannalla ja lentokentän vieressä. Potokaki ranta oli meidän mieleen. Ihan rantaviivassa on sitä pikkukiveä mutta kun menee pikkaisen pidemmälle niin sitten on ihan hiekkapohjaa. Mies siellä snorkkaili eikä kyllä maininnut mitään että olisi roskainen. Me pidimme todella paljon niin hotellista, rannasta kuin Pythagorionista. Kävimme myös erään rantapäivän viettämässä sataman toisella puolella, siellä Pythagorionin patsaan takana olevalla pikkurannalla. Se oli ihan hienoa hiekkaa kaikki, niin ranta kuin pohjakin.

Suurkiitokset Marliel ja Elbis, näistä tiedoista on hyötyä. Puhdas kirkas vesi ei ole pahitteeksi hotellin tienoilla 8), koska me ei tykätä autoilla Kreikassa, jää pikkupoukamien etsintä pois. Eli ei mitään Tarzan ja Jane -leikkejä tuntemattomilla rannoilla :lol:. Enkä kovin helpolla saa muuten liikunnallista pikajuoksijamiestäni innostumaan rankoista pyöräretkistä. Rotkovaelluksetkin, jos liian pitkiä, tekevät tiukkaa. Etenkin, jos kisakausi on lähestymässä. Uiminen on loistolaji - ja rantakävelyt sekä rantajuoksut 8).
Kuva
Gaia
Mitäpä se ihminen voi Kreikalle, enemmän Kreikka voi ihmiselle.Kuva
Gaia

ViestiKirjoittaja AgiaIrini » 29.06.2017, 10:14

Ja vaikka Potokakin hotellit ja ranta ovat ihan lentokentän vieressä, niin kuuleman perusteella lentokoneiden metelistä ei ole mainittavaa haittaa. Lentoja ei ole öisin. Aamulla tulee Ateenasta kone (joka on yleensä ensimmäinen) klo 7 maissa ja lähtee takaisin Ateenaan klo 7:30. Tiistai päivä on ruuhkaisin lentopäivä, muuten suht.koht rauhallista. Siis muutama kone / päivä.
Pythagoriossa on todellakin Pythagoras patsaan takana rantaa, mutta ainakin nyt kesäkuun alussa ko ranta/ rannat olivat melko täysiä. Potokakissa oli paljon väljempää, koska rantaviivaa oli paljon enemmän. Vesikikn Potokakissa tuntui paljon raikkaammalta 8)
AgiaIrini

ViestiKirjoittaja Gaia » 13.07.2017, 17:05

Kiitokset kaikille hyvistä neuvoista! Nyt pitää vielä sinnitellä, ennenkuin pääsee Samokselle. Filosofian harrastajana "retkahdin"...

Above the cloud with its shadow
is the star with its light.
Above all things reverence thyself
.
Pythagoras

Gaia
Gaia

ViestiKirjoittaja samoksen sissi » 16.07.2017, 19:12

No pyttiksestä hae vaan pakko päästä vielä samokselle. Ateenan kautta varmaankin ja ei haittaa. En edes hae romantiikkaa kun vaimo jää suomeen vaan haen lomaa,aurinkoa,ruokaa,ystävällisiä ihmisiä.
Toki pyörin ympäri saarta mutta kokari vaan on ykkönen! Pitää mennä katsomaan Sannaahin reviirit Karlovassissa. Noi huume jutut ja romanialaiset ei iske minuun, sääli että huonot tavat saavuttaa joka paikan.
samoksen sissi

ViestiKirjoittaja Gaia » 30.11.2017, 22:45

Oltiin tuolla Pythagorionissa syyskuun alussa ja tykästyttiin kovasti kauunkiin ja asen asukkaisiin. Ovat vielä herttaisempia, kuin kreikkalaiset yleensä. No olitiin se kuuluisa porukka, jota säilöttiin Suomessa lentokentällä 2 pv, joten loma lyheni neljäksi koko päiväksi :cry: :cry: . Juu saatiin korvaus, mutta olisin mieluummin lomaillut.

WE LOVE PYTHAGORION! Se oli just sellanen vähän kiillottamaton paikka, ehkä vaisu joidenkin mielestä, minusta vähäeleisen hurmaava. Mennään toukokuulla takaisin sinne viikoksi. Jäihän sinne pala sieluakin ja mun kasmirneulekin, joka toivon mukaan on matkaoppailla tallessa. Sen kotiinkuljetus olis kuulemma maksanut mulle 80 euroa :shock: :shock: , sanoi Suomen löytötavaratoimisto, joten pyysin pitämään oppailla Samoksella.

RANTAA uimarille siis: ei pohjoistuulta tai merivirtoja. YES: Potokakin ranta 600 m. kaupungista oli moitteettoman siisti, ja jos mahtui rantatuoleihin, siellä on tosi makoisat ja suht edulliset snack -tarjoilut, mm. tonnikalasalaattia ja ouzoa ja Mythosta 8) 8). Ja oli jännä uida ees sun taas, kun välillä meni lentokone yli :lol: 8).

HOLLANTIA. Hotellimme, Samos Sun on siisti ja erinomainen uima-allaskin. Aamupala ihan hyvä, välillä loppui tarjottavat, mutta täydensivät aina pyynnöstä ja ilmankin. Maisemat olivat upeat lentokentän yli ja merelle. Muutama lento vain päivässä, joten ei häiritse. Pikkasen oli ylimielinen omistajan hollantilainen vaimo, joka pääosin pyöri respassa. Vai olisko joku suomalainen mokannut ja vaikka puklannut hotellin tiskille tms. :shock: :shock:
Allasbaarin omistajan poika Mike oli loistoheppu. Pizzat hyviä siinä. Hotelli oli siis tosi "hollantilaispitoinen" ja heihin vain tuo respan daami panosti. Mutta muuten oli viileenkohtelias.
No mitäpä tuosta, ei mullakaan mitään ole hollannikkaita vastaan.

MOUSSAKAN RAPPIO??? Vaikak ruoka, etenkin meze-lautaselliset olivat loistavia, oli moussaka heikko esitys. Otin saarella pari kertaa moussakaa eri ravinteleissa, ja ne olivat vähän kuin edellispäivän makarooniloota, mauttomia. teoriani on, että moussakaa on alettu tehdä isoja määriä pakkaseen tai jääkaappiin ja siellä lämmitellään. Harvoin Samoksella saanee saman päivän moussakaa?? onko näin, sellaista jossa bechamel -kastike ei olisi ihan juntturassa ja maut sekoittuneet mössöksi. Perustan kohta moussakan puolesta kansanliikkeen!!
Kuva
Gaia
Gaia

ViestiKirjoittaja Themis » 04.12.2017, 15:53

Höm... oma moussakkani ei ole mautonta, vaikka olisi eilen tehtyä. Veikkaan, että ovat yhä enemmän ottaneet teollista ruokaa tarjolle, eikä ole itse tehtyä. Moussakkaa saa pakastealtaista kuluttajatkin, sellainen on helppo kantaa tarjolle annos kerrallaan.
Toinen on se, minkä jo aikoja sitten olen havainnut, että turisteille pitää turistipaikoissa tehdä mauttomampaa ruokaa. "Feta" on tanskalaista lehmänmaito- eikä paikallista vuohen/lampaanmaitofetaa. Varmasti moussakassa sama, ei maistu jos liikaa maustetaan! Moussakka ei kyllä kovin mausteinen taida yleisesti kreikkalaisilla olla, itse maustan vahvemmin.
Themis

ViestiKirjoittaja Gaia » 04.12.2017, 23:04

Themis kirjoitti:Höm... oma moussakkani ei ole mautonta, vaikka olisi eilen tehtyä. Veikkaan, että ovat yhä enemmän ottaneet teollista ruokaa tarjolle, eikä ole itse tehtyä. Moussakkaa saa pakastealtaista kuluttajatkin, sellainen on helppo kantaa tarjolle annos kerrallaan.
Toinen on se, minkä jo aikoja sitten olen havainnut, että turisteille pitää turistipaikoissa tehdä mauttomampaa ruokaa. "Feta" on tanskalaista lehmänmaito- eikä paikallista vuohen/lampaanmaitofetaa. Varmasti moussakassa sama, ei maistu jos liikaa maustetaan! Moussakka ei kyllä kovin mausteinen taida yleisesti kreikkalaisilla olla, itse maustan vahvemmin.

Meillä taas ei kotona syödä esim. edellispäivän makaroonilaatikkoa muutoin kuin pakon edessä. Varsinkin pastaruuat menettävät makuaan ja rapsakkuuttaan vuorokaudessa. Tulee sitten makaronikakkua seur. päivänä 8). Minä olen onnistunut saamaan hyviä moussakoita aina ennen Samosta. Eli jokin kämmi on nyt käynyt kahdessa eri ravintelissa. Ikävää, jos on einesmoussakoihin siirrytty. Noh, täytyy kysyä seur. kerran, onko fresh - tai kysyä, mitä he suosittelevat tilattavaksi.
Kuva
Gaia
Gaia

ViestiKirjoittaja Themis » 05.12.2017, 07:10

Makaroni, vehnästä etenkin, saattaa tosiaan olla tuollainen, että eilisenä mössööntyy. Sitä en itse käytä ollenkaan.
Juu einesmoussakoista on havaintoja jo vuosien takaa. Huonosti kuumentunut keskiosa = ollut pakasteessa. Ja niinpä huomasinkin samanlaisia saviruukkumoussakoita ihan kaupan pakastealtaassa :roll: Että se perinteinen keittiön vilkaisu, jos jossain on vielä mahdollista, on kyllä hyvä merkki.
Themis

ViestiKirjoittaja samoksen sissi » 06.08.2018, 12:11

Ainakin minä ja muutamat muut,ollaan saatu parasta ruokaa samoksella. Se ihmisten ystävällisyys jotenkin ihmeellistä, kreikassa missä matkailleet jonninverran,aina ystävällistä menoa.

Kannattaa käydä ja päätellä itse...
samoksen sissi

ViestiKirjoittaja Nukkumatti » 07.08.2018, 18:00

Pyttiksen ruuat on jostain syystä jääny mieleen... Olivat herkkua ...
Niin pimiä, niin pimiä... Ja aina vain pimiämpi...
Nukkumatti

ViestiKirjoittaja Foxi » 22.08.2018, 13:11

Nukkumatti kirjoitti:Pyttiksen ruuat on jostain syystä jääny mieleen... Olivat herkkua ...

Todella herkullisia....paikka on muutenkin mun suosikkeja..
Foxi

ViestiKirjoittaja Nukkumatti » 25.08.2018, 10:44

Foxi kirjoitti:
Paikka on muutenkin mun suosikkeja..

Muistan sun reissun siellä... Tai sen, että lämpöä oli yli 40 ja ilmastointi puuttui... :surprised:
Niin pimiä, niin pimiä... Ja aina vain pimiämpi...
Nukkumatti

ViestiKirjoittaja Foxi » 25.08.2018, 16:40

Nukkumatti kirjoitti:
Foxi kirjoitti:
Paikka on muutenkin mun suosikkeja..

Muistan sun reissun siellä... Tai sen, että lämpöä oli yli 40 ja ilmastointi puuttui... :surprised:

Lämmintä oli Korfullakin siksi menenkin aina elokuussa Kreikkaan....en koskaan ota ilmastointia, vanhat luuni tykkäävät lämmöstä. :P :P Lesvoksella on muuten myös todella hyvää ruokaa.... :P

'
Foxi

Edellinen

Paluu Samos