Huom!

Olemme parhaillaan siirtämässä kreikka.nettiä uuteen serveriin, ja samalla uuteen ulkoasuun.

Uusiutumisprosessi vie kuitenkin oman aikansa, joten pyydämme käyttäjiltämme kärsivällisyyttä kunnes kaikki saadaan paikoilleen.

Keskustelu

Kiva hotelli/huone Katapolassa

Valvoja: modet

Kiva hotelli/huone Katapolassa

ViestiKirjoittaja nesomaanikko » 09.03.2014, 11:55

Ollann (ehkä) päätymässä kesän reissulla Amorgokselle. Onko kenelläkään ehdottaa kivaa, kohtuuhintaista, suht keskustassa tai rannassa olevaa majoitusta sieltä? Kaikista vinkeistä olen kiitollinen muutenkin. Aluksi ajateltiin, että oltais pari yötä Koufonissilla, mutta luin siitä ikäviä asioita. Ja onhan se niin lähellä Amorgosta, että sielä voi niin halutessaan käydä vaikka päiväseltään. Amorgoksella ei varmaankaan kannata vuokrata autoa? ymmärsin, että teitä on aika vähän ja niihin vähäisiin kyliin, joita on, menee bussit?
nesomaanikko
nesomaanikko

Re: Kiva hotelli/huone Katapolassa

ViestiKirjoittaja Nukkumatti » 09.03.2014, 12:29

Majoituimme viime kesänä muistaakseni neljäksi yöksi tänne:
http://www.booking.com/hotel/gr/georgia ... d515902bX6

Huoneistosta ei niin ylihyvät näkymät olleet merensuuntaan, mutta meri kuitenkin näkyi kuten myös vuoristomaisemat. Tykättiin huoneistosta, tai pikemminkin studiosta oli kyse. Valitettavasti kuittia emme saaneet hotellin omistajalta...

Emme vuokranneet autoa Amorgoksella. Menimme bussilla ... Oisko pääkylän nimi ollut Chora? ja tulimme sieltä kävellen takaisin. Luostarille meno on kyllä pakko! Sinnekin menimme bussilla, mutta pysäkillä kannattaa olla ajoissa, bussi lähti luostarilta ainakin 10 min etuajassa.
Niin pimiä, niin pimiä... Ja aina vain pimiämpi...
Nukkumatti

ViestiKirjoittaja eijukka » 09.03.2014, 19:27

Tämä Hozoviotissan luostari lienee Amorgoksen huomattavin nähtävyys. Chorasta menee myös kävelypolku luostarille. Itse kävelin matkan edes takaisin (olin alkukesällä reissussa), mutta saavuin valitettavasti juuri kun siesta alkoi ja portit olivat kiinni. Kisujen kanssa sitten söin evääni portailla, mutta bussi tietysti kulkee aukioloaikojen mukaan.
Chora on muutenkin kiva paikka. Yövyin yhden yön siellä. Siihen aikaan siellä ei paljon valinnan varaa ollut. Hotellin nimeä en muista.

http://aegiali.gr/en/archives/229
"On helpompi olla samaa mieltä, on helpompi olla mieletön vaan enemmän löytää kun poikkeaa tieltä ja oikaisee läpi metsikön" Juice
eijukka

ViestiKirjoittaja KTH » 10.03.2014, 08:10

Hei, olin Amorgoksella v. 2010, majoituin Pension Barbaraan, siisti paikka. Kävin myös tuolla luostarissa,, siellä jonka nimen sanoessa proteesi putoaa lattialle,, silloin siellä oli jokin rakennustyö meneillään. Täytyy kunnoittaen todeta että aasin ohjastajalla, joka ohjasti aaseja joilla kuormana sementiä ja tiilejä, sinne ylös luostariin, hänen kuntonsa oli oltava aivan omaa luokkaansa, useita kuormia päivässä aasijono kantoi rakennustarvikkeita portaita ylös ja portaita alas ohjaaja edessä. Minulle riitti yksi alastulo.
Viimeksi muokannut KTH päivämäärä 10.03.2014, 18:29, muokattu yhteensä 1 kerran
KTH

ViestiKirjoittaja -AJ- » 10.03.2014, 12:49

Mitä ikävää luit Koufonisista? Mä en keksi mitä se voisi olla. Oon ollut siellä muutaman yön kesällä 2009.
33x Kreikassa, 54 saarta, 351 yötä.
Instagram: picsofgreece2017
-AJ-

ViestiKirjoittaja psiltari » 10.03.2014, 21:43

KTH kirjoitti: Kävin myös tuolla luostarissa,, siellä jonka nimen sanoessa proteesi putoaa lattialle,,

Piti ihan selvittää, mikä on tuo proteesille vaarallinen nimi. Ja toden totta, sehän on melkein kuin Zyskowicz.
Nuoremmille tiedoksi, että taannoin eräs SMP:n kansanedustaja loihe lausumaan eduskunnan puhujanpöntössä, että "edustaja Zys..." Niin vaikea nimi oli, että tekohampaat tippuivat.
Amorgos olisi mielenkiintoinen paikka, mutta ei ole osunut kohdalle.
psiltari

ViestiKirjoittaja KTH » 11.03.2014, 08:37

psiltari kirjoitti:
KTH kirjoitti: Kävin myös tuolla luostarissa,, siellä jonka nimen sanoessa proteesi putoaa lattialle,,

Piti ihan selvittää, mikä on tuo proteesille vaarallinen nimi. Ja toden totta, sehän on melkein kuin Zyskowicz.
Nuoremmille tiedoksi, että taannoin eräs SMP:n kansanedustaja loihe lausumaan eduskunnan puhujanpöntössä, että "edustaja Zys..." Niin vaikea nimi oli, että tekohampaat tippuivat.
Amorgos olisi mielenkiintoinen paikka, mutta ei ole osunut kohdalle.

Vinkkinä vaan; ei se Amorgos vaihtele paikkaa, jos sitä odotat..
KTH

ViestiKirjoittaja -AJ- » 11.03.2014, 09:21

^ :lol:

Mun kohdalle se on osunut kerran, mutta siitäkin on jo melkein viisi vuotta aikaa. Mä liftasin ruotsalaisen isän ja sen kahden aikuisen pojan kyytiin oman poikani kanssa sieltä luostarilta pois. Osan matkasta kävelimme poispäin, mutta vettä ei ollut tarpeeksi mukana, joten päätin sitten liftata.
-AJ-

ViestiKirjoittaja KTH » 11.03.2014, 16:01

-AJ- kirjoitti:^ :lol:

Mun kohdalle se on osunut kerran, mutta siitäkin on jo melkein viisi vuotta aikaa. Mä liftasin ruotsalaisen isän ja sen kahden aikuisen pojan kyytiin oman poikani kanssa sieltä luostarilta pois. Osan matkasta kävelimme poispäin, mutta vettä ei ollut tarpeeksi mukana, joten päätin sitten liftata.

Joo, se bussipysäkki, se oli katoksellinen mutta aivan liian pieni.
15-20 henkilöä odotteli vuorobussia, osa katoksessa osa sen takapuolella varjossa jonne eivät kaikki mahtuneet, siinä me olimme muiden seassa ja aurinko kuumensi ja kuumensi, vesi oli meiltäkin jo loppunut eikä, ainakaan silloin, luostarista saanut muuta kuin pienehkön pikarillisen munkkien tekemää likööriä.
Kokemus on säilynyt hyvin mielessä.
KTH

ViestiKirjoittaja Nukkumatti » 11.03.2014, 18:09

Mullakin se luostarikäynti on jäänyt mieleen... Kuumuudessa jonotimme sisällepääsyä pojan kanssa. Mulla oli päällä ohuehko t-paita ja caprit, mutta ovesta sisään päästessämme mulle ojennettiin jokin huivinriepu. Panin sen sitten harteilleni, vaan äkäisesti kattelivat munkit mua ja ojensivat toisen huivin , joka ilmeisesti piti sitoa vyötärälle, ettei nilkat näy tms... Samaan aikaan nuoret flikat pääsivät minihameissaan ja olkaimettomissa paidoissaan sisälle... :mrgreen: Tais olla flikoista enemmän silmäniloa munkeille kuin minusta...
Niin pimiä, niin pimiä... Ja aina vain pimiämpi...
Nukkumatti

ViestiKirjoittaja -AJ- » 11.03.2014, 23:02

^Oiskohan se johtunut siitä, ettei sulla ollut hametta? Tuli vain mieleen, mutta en tiedä mikä on totuus.

Mulle ja pojalle kävi silloin eijukat eli pääsimme bussilla sinne, mutta vasta perillä selvisi, että liian myöhään. Busseja ei sitten kulkenut enää takaisinpäin. Kävin pojan kanssa ottamassa kuvia ja istuskelemassa jonkin aikaa sekä ihailemassa maisemia, kunnes lähdimme kävellen poispäin. Aika pitkälle kävelimme ennen kuin mietin, että jos nyt tulee auto, niin nostan peukalon pystyyn. Sieltä rannalta (en muista nyt nimeä, mutta se siinä lähellä) sitten kurvasi auto, joka pysähtyi ja pääsimme Choraan asti. Mä muuten kirjoitin ehkä vähän väärin tohon ekaan viestiin, kun ei ne molemmat pojat välttämättä olleet sen miehen, vaan voi olla, että toinen oli sen toisen pojan kaveri.
-AJ-

ViestiKirjoittaja nesomaanikko » 12.03.2014, 21:49

Siitä Koufonissistä luin Tripadvisorista ja myös vuoden 2011 Island Hopping-biblesta. Oli moitittu, että pieni kaunis ja idyllinen saari, mutta turhan hanakoita hotellinpitäjiä ja kallis hintataso saksalaisten ja muidenkin turistien runsaan määränä vuoksi. Harvoin lukee, että mistään kreikkalaisesta hotellista varotellaan, jostakin varoteltiin. No, voi olla hömppäpuhettakin, mutta joka tapauksessa suositeltiin paremminkin muita pikku-Kykladeita tai Amorgosta. On kuulemma kreikkalaisempaa meininkiä niissä. Mutta voihan tuolta Amorgokselta piipahtaa Koufonisissa, puolen tunnin matka!
nesomaanikko
nesomaanikko

ViestiKirjoittaja mkhp » 14.03.2014, 17:12

Me majoituttiin v. 2009 Voula Beachissa Katapolassa, näköaloja ei ole mutta yläkerroksen isot huoneistot oli mukavia. Koska meidän lauttavuoro lähti Egialista niin yövyimme yhden yön myös siellä. Siirtyminen olisi onnistunut tietysti bussilla, mutta teimme Tomasin (vai Thomasin?) autovuokraamon kanssa sellaisen diilin, että voimme palauttaa Katapolasta vuokratun auton Egialiin. Kovin paljonhan saarella ei teitä ristiin kulje, mutta oli samalla hyvä tilaisuus ajella ympäriinsä ja sitten siirtyä toiseen yöpaikkaan samalla.
mkhp

ViestiKirjoittaja nesomaanikko » 15.03.2014, 10:17

Nyt on varattu huone hotellista tai pensinaatista nimeltä "Porto Katapola". Vaikutti ihan kivalle ja on rannassa, vaikka Katapolan uimaranta ei taidakaan olla kovin hyvä. Oliko autotiet ihan hyviä? Minkälainen on Egali? Mietittiin myös sitä, olisko se kivampi, ku Katapola, mutta ajattelin, että Katapolassa ehkä tavallista elämää enemmän.
nesomaanikko
nesomaanikko

ViestiKirjoittaja mkhp » 15.03.2014, 15:43

Meistä Katapola oli mukavampi, mutta tuo kovin lyhyt visiitti Egialissa (ja kaupanpäällisinä kolea tuulinen sää) tekee tietysti vertailun aika vaikeaksi. Katapolan lahden ympärillähän on kaikkiaan kolme kylää, jotka on jotakuinkin kiinni kasvaneet. Ylhäällä kukkulalla on hiukan Minoan raunioita vielä näkyvissä, sinne kannattaa kiivetä ihan näköalojen vuoksi. Erityisesti Chorassa on ihania kujia. Ajatukset vie ihanaan pieneen tavernaan, josta sai mielettömän hyviä kesäkurpitsapalleroita... Jos käytte Egialissa niin muistakaa käydä myös sen vieressä (ylempänä rinteellä) olevissa kylissä.

Päällystetyt tiet oli ainakin muutama vuosi sitten ihan hyväkuntoisia ja erittäin rauhallisia. https://picasaweb.google.com/mkhpfoto/A ... 3618756194
Jokin menopeli siis kannattaa ottaa, jos haluaa kulkea omaa tahtia. Kallioiset rannikot tarjoaa hienoja maisemia.

Ainakin meidän vierailun aikana Katapolan satamasta kuljetettiin pienellä veneellä paremmalle hiekkarannalle, jolla oli aurinkotuolejakin vuokrattavana. Ranta on Katapolasta katsoen toisella puolella lahtea, siellä kauempana lahden suun suunnalla. Kävellenkin sinne taitaa päästä jos haluaa vähän patikoida.
mkhp

ViestiKirjoittaja Poso kani » 17.03.2014, 19:03

Pääasia on Katapolassa, että majoitus on Xilokeratidin puolella, siis satamaa vastapäätä. Miinusta tulee kyllä siitä (kokemus vuodelta 2010), että kauppoja /(edes kioskeja) ei sillä puolella ole. Ravintolat ovat parempia ja ympäristö siistimpi kuin sataman lähellä. 8)

Olimme Diosmarinissa, mutta Xilokeratidin puolelle oli rakenteilla lisää paikkoja vuonna 2010. Mikäli ette varaa majoitusta etukäteen (tai jos joku tulee vastaan), huoneenvuokraajat ovat satamasta parisataa metriä eteenpäin. Kannattaa muistaa, että Blue Star käy vuoropäivin Katapolassa ja Egialissa. On toki muitakin kulkuvälineitä, mutta ei niin säännöllisiä.
Thessaloniki1975-Parga2000-Skiathos01-Thassos04-Naxos05-Naxos-Mykonos06-Santorini-Naxos-Paros-07-Naxos-Antiparos-Paros08-Kos-Leros-Kalymnos09-Syros-Naxos-Amorgos10-Limnos11-Syros-Sifnos-Folegandros-Naxos12-Sifnos-Naxos13/14 - Sifnos-Milos 2015/2016
Poso kani

ViestiKirjoittaja akana » 17.03.2014, 20:14

nesomaanikko kirjoitti:Nyt on varattu huone hotellista tai pensinaatista nimeltä "Porto Katapola". Vaikutti ihan kivalle ja on rannassa, vaikka Katapolan uimaranta ei taidakaan olla kovin hyvä. Oliko autotiet ihan hyviä? Minkälainen on Egali? Mietittiin myös sitä, olisko se kivampi, ku Katapola, mutta ajattelin, että Katapolassa ehkä tavallista elämää enemmän.

Joitakin vuosia sitten majoituttiin Rooms Elenissä http://www.roomseleni.gr/
Se on satamasta oikealle (kun nenä näyttä kohti saaren sisäosaa). Se on ihan rannassa, upeat merimaisemat ja kiva tunnelma. Siinä edustalla on pikkuinen hiekkaranta, jossa monet kävi uimassa varsinkin iltaisin. Tilava kaksio oli silloin muistaakseni 60/yö. Herättiin öisin, kun Blue Starin jättialus tuli satamaan aivan nenän edestä, olihan aavemainen tunnelma.
Katapolasta tykkäsin ihan hirveästi. Käytiin myös Chorassa, jossa on ihan erikoinen kreikkalainen tunnelma. Egialissa ei käyty, mutta oltiin yksi yö Koufonississa. Päiväretki sinne ei taida onnistua. Ei hassumpi paikka kuitenkaan, vähän hippitunnelmaa...
akana

ViestiKirjoittaja -AJ- » 17.03.2014, 20:17

^Missä kuussa kävit Koufonisissa?
-AJ-

ViestiKirjoittaja akana » 17.03.2014, 21:56

-AJ- kirjoitti:^Missä kuussa kävit Koufonisissa?

Oltiin 2008 syyskuun alkupuolella. Olin lukenut netistä, että siellä on paljon ruotsalaisia, mutta ei kyllä tavattu ketään. Aika hiljaista oli. Käveltiin Porin rannalle, matkalla näkyi kallionkoloissa nakuilijoita ja Porin ranta oli aika tylsä, pusikoissa makaili pariskuntia muhinoimassa. Ei oikein sykähdyttänyt. Tuuli aika kovaa ja hiekka lensi silmiin. Saari on pieni ja pyöreä littana pannukakku.
Positiivista oli eri sävyiset huikean turkoosit vedet. Majapaikan saimme satamasta, olisikohan ollut joku Hotelli Maria tai jotain sinne päin. Siisti ja lähellä satamaa.
Express Skopelitiksella muistaakseni kuljettiin ja matka jatkui Naxokselle.
akana

ViestiKirjoittaja -AJ- » 17.03.2014, 23:02

^Oon itse käynyt kesäkuussa 2009, enkä huomannut hippimeininkiä silloin. Ihmettelin vähän mitä sillä hippimeiningillä tarkoitit, mutta tuo taisi selventää :mrgreen: Mä itse tykkäsin saaresta paljon. Saattaa olla, että oli saksalaisia silloin, jos oikein muistan, mutta ei ollut paljon porukkaa. Onkohan heinä-elokuussa ruuhkaisempaa?
-AJ-

ViestiKirjoittaja Meralytos » 20.07.2017, 21:36

-AJ- kirjoitti:^Oiskohan se johtunut siitä, ettei sulla ollut hametta? Tuli vain mieleen, mutta en tiedä mikä on totuus.

Mulle ja pojalle kävi silloin eijukat eli pääsimme bussilla sinne, mutta vasta perillä selvisi, että liian myöhään. Busseja ei sitten kulkenut enää takaisinpäin. Kävin pojan kanssa ottamassa kuvia ja istuskelemassa jonkin aikaa sekä ihailemassa maisemia, kunnes lähdimme kävellen poispäin. Aika pitkälle kävelimme ennen kuin mietin, että jos nyt tulee auto, niin nostan peukalon pystyyn. Sieltä rannalta (en muista nyt nimeä, mutta se siinä lähellä) sitten kurvasi auto, joka pysähtyi ja pääsimme Choraan asti. Mä muuten kirjoitin ehkä vähän väärin tohon ekaan viestiin, kun ei ne molemmat pojat välttämättä olleet sen miehen, vaan voi olla, että toinen oli sen toisen pojan kaveri.

"Eijukat" kävi myös meille ensimmäisellä yrittämällä :) Luostari auki 8-13 ja 17-19. Miehillä pitkät housut ja naisilla hame (housuja ei sallita). Sisäänkäynnin yhteydessä löytyy hameita ja huiveja naisille sekä housuja miehille. Ensimmäisellä käynnillä käveltiin polku alas Chorasta ja takaisin tietä pitkin Choraan. Seuraavaksi aamulla skopalla maaliin
Meralytos

ViestiKirjoittaja -AJ- » 21.07.2017, 00:05

Tuolla jossain vanhassa viestissä höpötin Koufonisiasta. Onneksi tuli käytyä 2009, koska tänä vuonna siitä ohi mennessä (Donousalta Irakliaan) tuli todettua, että olipa muuttunut! Monta uutta rakennusta ja muutenkin näytti siltä, että ihan liikaa porukkaa mun makuun. Ei tullut ikävä sinne. Ehkä on parempi pitää hyvät muistot 8)
-AJ-

Paluu Amorgos