Huom!

Olemme parhaillaan siirtämässä kreikka.nettiä uuteen serveriin, ja samalla uuteen ulkoasuun.

Uusiutumisprosessi vie kuitenkin oman aikansa, joten pyydämme käyttäjiltämme kärsivällisyyttä kunnes kaikki saadaan paikoilleen.

Keskustelu

Uusittu St. Constantin

Valvoja: modet

Uusittu St. Constantin

ViestiKirjoittaja 00604200 » 20.07.2008, 11:58

Koska en haulla löytänyt kuin oikeastaan vanhentunutta tietoa Kosin St. Constantin hotellista. Ajattelin kokeilla, josko vielä yhden uuden aiheen saisi auki palstalle tuosta hotellista.
Kaikissa hakemissani ko hotellia koskevissa jutuissa puhutaan mielettömästä bilemestasta, mutta hotellin tietoja selaillessani ilmeni että hotellissa ei ole edes ravintolaa, ainoastaan baari. Hotelli on uusittu esitteen mukaan 2007. Onko siellä siis aiemmin ollut disko tms, joka on aamutunneille asti melua aiheuttanut vai puhuvatko siellä käyneet ulkoa kantautuvasta melusta?
Joka tapuksessa esitteessä hotelli näyttää melkoisen siistiltä. Toki esitteen kuvat on otettu heti remontin jälkeen, mutta olisiko tuo vielä vuodessa päässyt kovinkaan huonoon kuntoon?
Siis Constantinissa rempan jälkeen käyneet, kertokaapa kokemuksia. Itse lähden vaimoni kanssa sinne 12.9. lähdöllä Lappeenrannasta.
00604200

ViestiKirjoittaja VaulaIrene » 20.07.2008, 12:52

Tervehdys. Ikinä en ole itse majoittunut kyseiseen hotelliin, mutta olen nyt neljänä kesänä majaillut Kosilla, jota suuresti rakastan. Kahtena kesänä asuin koko lomani saarella. Tiedän siis sen verran, että St. Constantinista puhutaan bilemestana, koska sinne majoittuu todella paljon nuoria turisteja, jotka bilettävät hotellihuoneissaan ja parvekkeilla. Mitään ravintolaa ei siis hotelli edes tarvitse... Juhlat kun on kuitenkin joka yö ja melutaso sen myötä korkea. Ja hotellihan on aivan pääkatu-Kanariksen varrella.

Pelkästään jo sijainnin takia hotellissa ei ole hiljaista missään vaiheessa vuorokautta korkean sesongin aikana - varsinkaan öisin, koska kadun varrella olevien yökerhojen basarit ja skootterien & autojen äänet kantautuvat hotelliin, kuten myös kaduilla vaeltavien äänekkäiden juhlijoiden riemunkiljahdukset, tappelut sun muu elävä elämä ; ) Mutta mikäs siinä jos haluaa äänekästä, railakasta lomamatkaa lähteä viettämään. Itse olen viettänyt kesäni paikallisessa seurassa ja rauhallisissa vuokrayksiössä. Paikallisten mielipiteistä paistaa läpi se, että St. Constantin on sikailu-/biletysturisteille - mutta mielipide on toki hyvin kärjistetty ja vähän rasistinenkin, sillä toli hotellissa on myös perhelomailijoita ja rauhallista porukkaa.
Suomessa taas :(
VaulaIrene

ViestiKirjoittaja 00604200 » 20.07.2008, 17:11

No joo. Kiitos selvityksestäsi. Vastaus oli kyllä hiukan juuri sitä mitä pelkäsinkin. Tietysti tässä tapauksessa meidät saattaa pelastaa se, että pahin sesonki taitaa olla jo ohi tuolloin syyskuussa ja suurimmat bilettäjäjengit jo opiskelemassa.
Emme olleet aiemmin olleet Kosilla, joten ajattelimme ottaa hotellin keskustasta, kuten monessa muussakin paikassa. Omat juhlijoiden ja liikenteen äänet ovat kuuluneet niin Rodoksen, Teneriffan kuin muidenkin vilkkaalla paikoilla olleiden hotellien huoneisiin. Jos hotellihuoneissa pidetään pitkin yötä kestäviä äänekkäitä juhlia, niin siitä emme kyllä tule nauttimaan. Emme silti varmaankaan ryhdy enää tässä vaiheessa vaihtamaan hotellia, vaan luotamme siihen että ajankohta on sellainen, että pahimmat juhlijamäärät ovat jo poissa.
00604200

ViestiKirjoittaja VaulaIrene » 20.07.2008, 21:20

Juu älkää ihmeessä vaihtako, sijainti on kuitenkin loistava siltä kannalta, että kaikki on lähellä! Ja syyskuussa saari on tosiaan jo hiljentynyt : ) Ihanaa reissua teille, toivottavasti nautitte Kosista yhtä paljon kuin mä olen saanut nauttia!
VaulaIrene

ViestiKirjoittaja 00604200 » 20.07.2008, 21:42

Kiitos VaulaIrenellekin! Olen jo huomattavasti levollisemmin mielin. Eihän koskaan voi tietää millaisia hörhöjä millekin reissulle eteen sattuu, mutta se on taas toinen juttu. Suunnitelmissa oli myös pyörähtää jollain lautalla joko Turkin puolella tai sitten muilla saarilla. Onko hyviä ehdotuksia? En malttanut olla kysymättä, kun kerrankin osui todellinen tietäjä kohdalle. Olen sen verran näillä palstoilla surffaillut, että Sinulta näyttää tuota faktatietoa putoilevan aika painavasti useampaankin asiaan. Näistä lautta-asioista kyllä varmaan löytyy muistakin viestiketjuista tietoa.

Olen muuten sitä mieltä, että kyllähän nämä viestit voisivat jossain vaiheessa niinsanotusti vanheta(sitä toki tekevätkin) ja pudota pois sivustosta. Esimerkiksi juuri Constantinista ei löytynyt haullakaan kovin tuoretta tietoa. Hotellista on juttua jopa vuodelta 2004 ja aiemminkin, mutta kun se on uusittu 2007(esitteen mukaan), niin eivät juurikaan nuo aiemmat arvostelut ole ajankohtaisia enää. Toivottavasti nyt minun saamista vastauksista on hyötyä muillekin. Lupaan kyllä julkaista tässä samassa ketjussa sitten reissun jälkeen oman mielipiteeni hotellista.
00604200

ViestiKirjoittaja VaulaIrene » 23.07.2008, 19:50

Itse suosittelen ihan ehdottomasti kolmen saaren päiväretkeä. Pienemmästä satamasta (joka on ihan keskustassa) lähtee joukoittain purjeveneitä päiväristeilyille. Kannattaa mennä vaikka iltakävelylle siihen rantakadulle ja kysellä paras tarjoushinta : ) Saatta vaihdella nimittäin 10 eurosta 40 euroon... Itse valitsin viime vuonna halvimman ja purjehdus oli paras ikinä - lähinnä ystävällisen ja ratkiriemukkaan miehistön takia. Jos siis pitää valita Bodrumin matkan tai kolmen saaren purjehduksen väliltä, niin valitsisin jälkimmäisen : )

Muita matkavinkkejä sitten löydätkin varmasti muista ketjuista täällä Kos-alueella. Rohkeasti vaan kokeilemaan kaikkea mitä eteen sattuu!
VaulaIrene

ViestiKirjoittaja Savannah » 23.07.2008, 21:14

Mitkä saaret kuuluvat tuohon kolmen saaren risteilyyn?
Savannah

ViestiKirjoittaja VaulaIrene » 23.07.2008, 22:11

Plati, Pserimos ja Kalymnos. Kalymnoksella pääsee käymään kuuluisassa pesusienitehtaassa ja ostamaan Euroopan parhaimmat pesusienet : ) Pserimoksella ihana hiekkaranta ja Platilla sininen laguuni, jossa voi vaikka snorklailla.
VaulaIrene

ViestiKirjoittaja Savannah » 24.07.2008, 06:20

Kuulostaa kivalta. :D
Kysyn vielä kannattaako Nisyrokselle mennä?
Savannah

ViestiKirjoittaja Themis » 24.07.2008, 07:15

Pesusieniä ei suositella ostettavaksi jotta niitä ei keräiltäisi: uhanalainen laji...
Themis

ViestiKirjoittaja VaulaIrene » 24.07.2008, 11:51

Aah, Nisyros... tulivuorisaari. Kandee mennä jos haluaa päästä kävelemään kraaterissa, ja vieläpä geologisesti niin merkittävässä kuin Stefanos. Riippuu siis vähän mitä kukin lomaltaan haluaa, mutta suosittelen saarta erityisesti ihmisille, jotka arvostaa ja ihailee luontoa paljon. Saaren kivet ja kalliot on myös huikeita. Ja kuumia lähteitä löytyy useampi tuolta saarelta. Tosin Kosillakin on omansa : ) Ja sitten on museota, linnaketta, luostaria jne. Todellista historian siipien havinaa, muutenkin kovin kaunis saari!
VaulaIrene

ViestiKirjoittaja Innu » 27.07.2008, 16:28

Hei! Olen menossa itsekin alkuperäisen kirjoittajan mainitsemaan hotelliin vielä myöhempänä ajankohtana eli jos ei muut kommentoi aikaisemmin hotellista niin kerroppa sinä 00604200 matkastasi sillä olemme myös pariskunta jotka ekaa kertaa menee Kosin saarelle.

Valitsin ajan juuri sitä silmälläpitäen että siellä tuskin on enään sitä isompaa biletystä. Hyviä kokemuksia bilepaikoista joihin menee sesonkien ulkopuolella niin on paljon mukavampi meno vaikka ei mitään hissukoita olla mutta jo teinitouhut taaksejääneenä kumminkin ja lomalta haetaan enemmän jo rentoa lepoa, joka ei ole mahdollista oikein muuten.
Innu

ViestiKirjoittaja Juniper » 29.07.2008, 09:21

Hei Innu ja muut! Mekin olemme menossa Constantiniin syksyllä ja perustelut on pitkälti samat kuin Innulla, mitä nyt, että ensimmäinen etelänmatka molemmilla (isännällä ja minulla). Milloin Innu lähdette? Me ollaan Kossilla 3.-10.10.

Mutta todella mielenkiintoista nähdä mielipiteitä remontoidusta hotellista ja muutenkin Kossista ja matkustamisesta syksyllä.
Juniper

ViestiKirjoittaja Innu » 29.07.2008, 18:42

Juniper, Me lähdetään 26.9 ja tullaan silloin 3.10 :D

Luotan kyllä että siellä olis mukavat lämpöiset kelit tuolloin kun on siinä naapurimaassa tullu oltuun pitkälle lokakuuhun ja helteet oli siellä ainakin vielä täysillä. Kreetalla olen ollut kans sillai syys/lokakuun vaihteessa niin sillon oli kans tosi kuumaa ja vesi aivan älyttömän lämmintä meressä.
Innu

ViestiKirjoittaja Juniper » 29.07.2008, 19:03

Innu,
Toivotaan lämmintä juu! Eli me siis "törmätään" lentokentällä. Hyvää loman odotusta ja lomaa teille.
Juniper

ViestiKirjoittaja 00604200 » 31.07.2008, 21:35

Laitan tietoa sitten käyntini jälkeen. Erikoista muuten, että kun aiheen otsikossa jo mainitaan kyseinen hotelli, ei silti ole kukaan siellä nyt aivan lähiaikoina käynyt innostunut kirjoittelemaan mitään. Vaikka hotelli ilmeisestikin on juuri niin normaali(oletuksella, että pahin bilekausi on ohi) kuin nyt yleensäkin lomapaikkojen hotellit kaikkialla, olisimme mieluusti kuulleet siitä jotain asiakkaan näkövinkkelistä katsottua.
Luotan toki VaulaIrenen kertomaan, mutta hänkään ei ole ollut siellä kuitenkaan asiakkaana. No, anyway, minä lupaan pistää hotellista oman arvioni 20. syyskuuta jälkeen. Katsotaan, tuleeko oikein matkakertomus. Jos niin kovin aktivoidun, niin se löytyy sitten matkakertomusosastolta.
00604200

ViestiKirjoittaja ap » 31.07.2008, 22:00

00604200 kirjoitti:No, anyway, minä lupaan pistää hotellista oman arvioni 20. syyskuuta jälkeen. Katsotaan, tuleeko oikein matkakertomus. Jos niin kovin aktivoidun, niin se löytyy sitten matkakertomusosastolta.

Kirjoita ihmeessä oikein matkakertomus... ne kun ovat niin mukavia lukea... 8) 8) 8)
ap

ViestiKirjoittaja Innu » 07.09.2008, 12:21

Toivotan alkuperäiselle kirjoittajalle jo hyvää matkaa joka lähenee uhkaavasti :wink:

Omaan matkaan vielä vajaa kolmisen viikkoa mutta kyllä jo matkakuume alkaa vaivata eilen katselin vanhempia matkakuvia Kreetan hersoniksokseen 2000 luvun alussa ja sai kyllä ihan kivan matkafiiliksen lasillisen metaxsan kanssa :)
Innu

ViestiKirjoittaja 00604200 » 08.09.2008, 20:08

Innu kirjoitti:Toivotan alkuperäiselle kirjoittajalle jo hyvää matkaa joka lähenee uhkaavasti :wink:

Omaan matkaan vielä vajaa kolmisen viikkoa mutta kyllä jo matkakuume alkaa vaivata eilen katselin vanhempia matkakuvia Kreetan hersoniksokseen 2000 luvun alussa ja sai kyllä ihan kivan matkafiiliksen lasillisen metaxsan kanssa :)

Kiitos! Matka tosiaankin lähenee ja aika kulkee ensi perjantaita kohti koko ajan hitaammin. Kiittelen teitä tähänkin foorumiin kirjoittaneita, sillä kaikki kirjoitukset ovat olleet asiallisia, eikä mitään keskenkasvuisten sepustuksia.

Sen verran olen tässä lämpötiloja seurannut, että ainakin tätä kirjoittaessani lämmintä Kosilla tuntuu riittävän. Katsotaan, saanko reissun jälkeen juttua aikaiseksi.
00604200

Kosin keikka heitetty

ViestiKirjoittaja 00604200 » 22.09.2008, 11:49

Moi!

Reissu on ohi ja arki alkanut. Kosilla oli siinä 25-30 asteen välillä päivälämpötilat koko viikon. Suorastaan tukahduttavaa oli parina päivänä, kun ilmankosteus oli hiukan korkeampi. Ei juuri ehtinyt hotellin ovelta kadulle, kun paita jo oli märkä.

Olimme siis St. Constantinissa ja jos jollakin on nyt sieltä kysyttävää, voin antaa joitakin tuoreita näkökulmiani ko. hotellista. Kaikkiaan ihan hyvä hotelli, riittävän lähellä keskustaa sekä uimarantaa.

Olen myös perustanut "ning-yhteisön" osoitteeseen http://koskuvat.ning.com , jonne olen antanut toistaiseksi oikeudet yhdelle ystävälleni. Rakentelen sinne matkakertomusta pikkuhiljaa. Sivustolta se löytyy "blogista", mutta varsinaista blogia en ryhdy pitämään, teen matkasta pienen jutun ja sitten se on siinä. Niin ainakin nyt luulen.

Kyseessä oli siis ensimmäinen matkamme Kosille, joten kovinkaan tiukkoja asiantuntijan lausuntoja en pysty antamaan, ehkä silti jotain.
00604200

ViestiKirjoittaja Innu » 22.09.2008, 14:47

Hei! Kiva kun tulit kertomaan matkasta ja katsoin kuvat ja näytti kyllä lämpimältä ja kauniilta.
Kertoisitko hotellin ilmapiiristä, oliko vilkasta, äänekästä ja osaatko kommentoida hotellin aamiaisesta sillä meillä on aamiainen hotellissa?

Oliko teillä huone vai huoneisto? Meillä huone. Kiinnostaisi vielä oliko parvekkeilla pöytää ja tuoleja, näyttävät kuvista kumminkin ihan tilavilta.

Kait hotellin lähellä on marketti josta vesi yms. juoma ja pikkusyötävän saa hankituksi?

Kiitos etukäteen jos ehdit vastata sillä perjantaiaamuna koittaa meillä lähtö.
Innu

ViestiKirjoittaja 00604200 » 22.09.2008, 17:50

Moi!

Joo, tarkeni kyllä. Tosta alla olevasta osoitteesta näet hiukan, mitä siellä sään suhteen on tapahtunut. Ainakin meidän lähdön jälkeen on huomattavasti laskenut lämpötila. Toivotaan että vain väliaikaisesti.

http://www.wunderground.com/history/sta ... l#calendar

Aamiainen oli sellainen normaali etelän hotelliaamiainen. Kahvi on hyvää, mehua kahta eri laatua, nekin ihan ok. Muroja, mysliä, sämpylöitä, paahtoleipää, vuoropäivinä nakit/munakas tai pekoni/paistettu muna, keitettyjäkin löytyy aina. Kurkkusiivuja, tomaatteja(kokonaisia), fetaa, oliiveja, leikkeleitä, ihan syötävää. Ehkä loppupuolella alkoi hiukan kyllästyttää se sama, mutta sitähän se on muuallakin. Täytyy muistaa helppous, se on aina valmiina kun vain kävelet paikalle.

Meillä oli kahden huoneen huoneisto, siis erillinen makuuhuone. Parveke oli molempien huoneiden mittainen ja pöytä ja pari tuoliahan siellä oli. Yhden huoneen huoneissa se on tietysti puolta lyhyempi.

Marketteja on riittämiin, aivan hotellin vieressäkin yksi. Meillä oli mukana Vaasan ruispalapaketti ja se osasi maistua uskomattoman hyvältä vaikka ei laittanut kuin tonnikalaa päälle. Juhlamokka on toinen asia, joka tulee aina rantalomilla mukaan. Huoneessa oli kahvinkeitin.

Ilmastointi toimi turhankin tehokkaasti. Sammutin sen ensimmäisenä yönä, enkä saanut sitä enää päälle. Henkilökunta kävi laittamassa sen uudestaan käyntiin kun emme olleet paikalla, joten en edelleenkään tiedä mikä oli vikana. Kuitenkaan lämpötilaeroa ei saa kauko-ohjaimeen asettaa liian suureksi ja parvekkeen ovessa on tunnistin, joka sammuttaa koneen hetken kuluttua oven avaamisesta. Sama tapahtuu kun poistut huoneesta ja otat avainkortin pois paikaltaan.

Mikäli aiotte ottaa mönkkärin tai rantakirpun tapaisen vuokralle, toimittaa toisella puolella kaupunkia oleva vuokraamo ne ymmärtääkseni edullisimmin hotellille ja noutaa pois. Hotellin respasta löytyy esite. Me otettiin 250cc mönkijä vuokralle hotellia vastapäätä olevasta vuokraamosta ja maksoimme 50 euroa siltä yhdeltä päivältä. Siitä keikasta kerron lisää vielä siellä ning-sivullani.

Nyt ei muuta kuin hyvää matkaa! Toivotaan hyviä kelejä. Jos mitä tulee vielä mieleen, kysele.

Kaiken kaikkiaan hyvä reissu.
00604200

ViestiKirjoittaja Innu » 22.09.2008, 19:14

Iso kiitos sinulle! Minäpä kerron sitten omat kuulumiset meidän reissulta ja saatan kanssa kuvia ladata jollekin sivulle :)
Innu

ViestiKirjoittaja Innu » 05.10.2008, 21:43

Jassu! Sitä taas kotiuduttiin tänne sateiseen pohjolaan ja reissu oli kokonaisuutena loistava!
Ilmat tosia hyvät, hieman oli kovaa tuuli rannalla mutta lämmintähän se oli kumminkin :lol:
Päivisin oli varjossa 24-26. Lähtöpäivänä tuli pilviä taivaalle ja konekin joutui seikkailemaan hieman ukkospilvissä melkein heti nousun jälkeen.

Hotelli oli todellakin meille ainakin iloinen yllätys.Siisti ja palvelu pelasi. Esim. ilmoitin respaan että toinen yölampuista oli palanut ja se oli vaihdettu jo sillä aikaa kun olimme muutaman tunnin pois.
Varmaankin sesonki aikaan on meteliä enemmän sitä en epäile joten se saattaa tulla ongelmaksi silloin.

Muutenkin hotellin palvelu toimi moitteetta siivouksesta, aamiaiseen ja muihin palveluihin.
Tein blokiini jutun matkasta ja siellä on kuvia aikalaillakin joten jos kiinnostaa voitte vilaista!

http://peltopolku.vuodatus.net/blog/1571646

Kaikille mukavaa syksyä ja isot kiitokset vielä ketjuun osallistuneille keskustelijoille!

Edit. tuli vielä mieleen että jos joku haluaa kysyä jotain niin koitan vastata parhaan kykyni mukaan voit jättää myös kyssärin blokiini.
Innu

ViestiKirjoittaja Erdis » 06.10.2008, 21:09

Innu kirjoitti:
Tein blokiini jutun matkasta ja siellä on kuvia aikalaillakin joten jos kiinnostaa voitte vilaista!

http://peltopolku.vuodatus.net/blog/1571646

Kaikille mukavaa syksyä ja isot kiitokset vielä ketjuun osallistuneille keskustelijoille!

Edit. tuli vielä mieleen että jos joku haluaa kysyä jotain niin koitan vastata parhaan kykyni mukaan voit jättää myös kyssärin blokiini.

Kiva kertomus ja kauniit kuvat :)
Erdis

Re:

ViestiKirjoittaja Malaka » 02.08.2017, 10:33

Vaikka otsikko onkin jo yhdeksän vuoden takainen ja hotellin uusimisestakin on jo kymmenen vuotta, niin jatkanpa tähän.
Aikoinaanhan St. Constantine oli nuorison suosiossa ja meluisa paikka, mutta sen on muuttunut niistä ajoista. Moni ruotsalainen ja hollantilainen keski-iän ylittänyt tuttuni on asunut siellä usein yleensä kesä- tai syyskuussa eikä melusta ole kuulemma ollut haittaa.
Silti en ollut kauhean innostunut menemään sinne tulevalla syyskuun matkallani, mutta kun sen sijainti sopi minulle parhaiten.
Nytpä kuitenkin eilen tuli Apollolta sähköpostia, jossa kerrottiin, että St. Constantine on sen verran vaurioitunut maanjäristyksessä, että se on suljettu ainakin loppukesän. Minut on siirretty toiseen hotelliin, joka on restauroitu täysin ja avattu vasta n. kuukausi sitten. Se on Astron Suites & Apartments ja sijaitsee Themistokleous & Alikarnassou-kulmassa. Viime kesänä kuljin siitä usein ohi, kun koko talo oli "paketissa". Taisi olla edellisenäkin vuonna, en ole varma.
Olen tosi mielissäni muutoksesta ja uuden hotellin sijainti sopii minulle vieläkin paremmin.
Onkohan muita St. Constantineen loppukesällä varanneita? Olisi mielenkiintoista tietää, onko muutkin siirretty samaan hotelliin vai ripoteltu sinne sun tänne.
Malaka

Re: Re:

ViestiKirjoittaja MarkoK » 03.08.2017, 07:46

Malaka kirjoitti:Onkohan muita St. Constantineen loppukesällä varanneita? Olisi mielenkiintoista tietää, onko muutkin siirretty samaan hotelliin vai ripoteltu sinne sun tänne.

Meidät siirrettiin myös Astron Suitesiin.
MarkoK

Re: Uusittu St. Constantin

ViestiKirjoittaja MarkoK » 09.07.2018, 15:38

Koitetaan mennä St. Constantineen tuossa syyskuussa uudelleen kun viime vuonna maanjäristys sotki hieman suunnitelmia.

Liekö kukaan käväissyt siellä nyt tällä kaudella? Kokemuksia?
MarkoK

Paluu Kos